מקרה חריג: אישה שעברה הפריה גילתה כי העובר שייך לזוג אחר

האישה, שעברה החזרת עוברים, גילתה בבדיקה גנטית כי העובר אינו שלה.משרד הבריאות הקים ועדת בדיקה מיוחדת באופן מיידי, הכוללת אנשי המקצוע רלוונטים ביניהן מומחים בתחום הפריון והלידה.

זמן צפייה: 01:46

אירוע חריג התרחש הבוקר (רביעי) בבית חולים אסותא בראשון לציון כאשר במהלך בדיקה גנטית שנעשתה לאישה בהיריון, התגלה כי האישה נושאת עובר שלא תואם לה ולבן זוגה גנטית. האישה עברה החזרת עוברים במסגרת תהליך פוריות. משרד הבריאות הקים ועדת בדיקה מיוחדת באופן מיידי, הכוללת אנשי המקצוע רלוונטים ביניהן מומחים בתחום הפריון והלידה.

לפי האתר של בית החולים אסותא, החזרת עוברים (Embryo Transfer) הוא "ההליך הסופי בהפריה חוץ גופית, בו מועבר עובר מופרה אחד או יותר לתוך חלל הרחם, באמצעות צינורית דקה המוחדרת דרך תעלת צוואר הרחם. הפעולה מבוצעת בטכניקה פשוטה ללא כאב. לאחר החזרת העוברים, הם אמורים להשתרש ברחם תוך יום אחד עד חמישה ימים. השרשה מוצלחת מבשרת על תחילתו של הריון".

כמו כן ציינו באתר אסותא, כי אמנם החזרת עוברים לרחם הינה "פעולה קצרה ולא מסובכת, אך כמו בכל הליך רפואי ישנם סיכונים אפשריים, התלויים בעיקר במיומנות ומקצועיות הצוות המבצע. למטופלת עצמה לא צפויים סיכונים מיוחדים, אך התהליך כרוך בסיכון לעוברים עצמם".