כחודש לאחר האסון: אנשי מד"א ביקרו את הפצועים שחילצו מהעוטף

חברי צוות במד"א, שפעלו בעוטף תחת אש לפני כחודש, נפגשו השבוע בבית החולים עם הפצועים שניצלו תודות להם - לאחר שטופלו במרפאת שדה שהוקמה בבית כנסת. "הקדוש ברוך הוא שלח לי מלאך שיטפל בי"

צוות מד"א נפגש עם הפצועים שחילץ מהעוטף חרבות ברזל
צוות מד"א נפגש עם הפצועים שחילץ מהעוטף | צילום: דוברות מד"א

צוות מגן דוד אדום שחילץ פצועים מעוטף עזה במהלך מתקפת הפתע של חמאס בשבת השחורה, וטיפל בהם בבית כנסת שהוסב למרפאת שדה - נפגש השבוע לראשונה בבית החולים שיבא עם הפצועים שחייהם ניצלו, כך נמסר היום (שני) ממד"א.

השבוע, הגיעו פראמדיק מד"א מנחם בלומנטל ונהג האמבולנס עקיבא שבת לבית החולים שיבא תל השומר, שם פגשו בהתרגשות שניים מהפצועים שנפגעו מירי המחבלים - וחייהם ניצלו הודות לתושיה ולטיפול הרפואי של הצוות. מיכאל גוטסמן, אחד הפצועים שנכח בפגישה בבית החולים הודה להם: "ראיתי את מנחם שהתחיל לטפל בי ואמרתי לעצמי בלב: הקדוש ברוך הוא שלח לי מלאך".

תחילתו של הסיפור במשמרת הלילה המשותפת של הפראמדיק מנחם והחובש הבכיר חנניה אלמקייס בין שישי לשבת השחורה. השניים עבדו יחד בתחנת צוחר שבמועצה האזורית אשכול, כשהחל מטח הטילים לעבר עוטף עזה. סמוך לשעה 6:40 התקבלה קריאה על פצוע קשה באזור בני נצרים - והם יצאו מיד למקום. כשהחלו לזרום ההודעות על חדירות מחבלים ליישובים סביבם - הבינו שלא יוכלו לפנות את הפצוע לבית החולים, והחליטו להיכנס למושב נווה הסמוך.

מנחם הבין שהנקודה הרפואית שלהם היא היחידה באזור וכי צפויים פצועים נוספים. הוא שיחזר: "הגענו לבית הכנסת של היישוב, הכנסנו פנימה את הפצוע והחלטנו להסב את המבנה לבית חולים שדה מאולתר ולהיערך לקליטת נפגעים נוספים". זאת כשברקע החשש שמחבלים חדרו לתוך היישוב.

מרפאת השדה שהוקמה בבית הכנסת בעוטף עזה חרבות ברזל
מרפאת השדה שהוקמה בבית הכנסת בעוטף | צילום: דוברות מד"א

במקביל, עקיבא שבת, נהג אמבולנס של מד"א משלומית שבאשכול וחבר כיתת הכוננות ביישוב, יצר קשר עם מנחם. אחרי שביתו ספג פגיעת רקטה, חתר עקיבא למגע וחיסל מחבלים, והעניק טיפול רפואי לפצועים בשטח. לאחר מכן, פינה אותם למרפאה המאולתרת שבבית הכנסת - וחזר להילחם.

בועז בירן, שטופל גם הוא בידי הצוות, סיפר: "ברגע שהכניסו אותי לבית הכנסת על אלונקה, לא הבנתי איפה אני נמצא אבל ראיתי את צוות מד"א והרגשתי הקלה. הבנתי שעכשיו אקבל טיפול רפואי ומצבי יתייצב, וזה היה רק בזכותכם. תודה רבה שהצלתם לי את החיים".