ליצמן מינה ועדה ציבורית שתבחן את מקרי ההתאבדויות בסורוקה

שר הבריאות הקים ועדה, בראשות השופטת בדימוס נאוה בן-אור, שתציע מתווה להמשך פעילות ההתערבות בנושאים של מצוקה נפשית בקרב הסגל. זאת לאחר ש-4 רופאים שמו קץ לחייהם בשנה וחצי האחרונות

זמן צפייה: 00:38

המרכז הרפואי סורוקה שבבאר שבע הודיע היום (ראשון) כי שר הבריאות יעקב ליצמן וקופת חולים כללית מינו ועדה ציבורית שתבחן את מקרי ההתאבדויות בבית החולים. זאת, בעקבות התאבדותו של ד"ר דורון מוסקוביץ, הרופא הרביעי מבית החולים ששם קץ לחייו בשנה וחצי האחרונות. הנהלת סורוקה הודיעה כי תשתף פעולה באופן מלא עם עבודת הוועדה.

בראש הוועדה תעמוד שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים בדימוס, נאוה בן-אור, וחברים בה פרופסור גיל זלצמן, יו"ר המועצה הלאומית למניעת אובדנות ומנהל המרכז לבריאות הנפש גהה, וכן נציג משרד הבריאות, גבי פרץ, ראש המערך לפסיכולוגיה והפסיכולוג הראשי במשרד הבריאות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הנגיף הסיני: ישראלית כבת 60 אושפזה באיכילוב מחשש להידבקות

אונס בת ה-14 במרכז: כתב אישום יוגש נגד אחד הנערים החשודים

חיפושים אחר מטייל ישראלי שנעדר בנהר בניו זילנד

ח''כ יעקב ליצמן בישיבת סיעת 'יהדות התורה'
ח''כ יעקב ליצמן בישיבת סיעת 'יהדות התורה' | צילום: חדשות 13

הוועדה שתוקם תציע מתווה להמשך פעילות המעורבות בנושאים של מצוקה נפשית בקרב אנשי הסגל והדרכים למניעתה, שכבר הופעלו על ידי הנהלת בית החולים לפני כשנה. הנהלת בית החולים הודיעה כי היא תומכת בהקמת הוועדה, וכאמור תשתף פעולה באופן מלא עם עבודתה ותגיש לה את כל המידע הדרוש לה להשלמת עבודתה. המרכז הרפואי סורוקה הביע את צערו הכבד על פטירתו בנסיבות טראגיות של ד"ר מוסקוביץ'.

ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי, אמר: "אנו מודעים לכך שאנשי מערכת הבריאות חשופים יותר לפגיעה בתחום זה. ידוע גם שצוותים רפואיים נמנעים מבקשת סיוע בשל הסטיגמה של מחלות אלה. על כן, הפעלנו תהליכים פנימיים רבים בבית החולים שמטרתם העלאת המודעות, מעורבות ואיתור מקרים של דיכאון שעלולים להביא לאובדנות ואנחנו ממשיכים בנקיטת פעולות שונות." הבוקר הודיע קודש כי ייכנס דיון חירום בעקבות התאבדותו של ד"ר מוסקוביץ, כמו כן, ד"ר קודש פנה לעובדיו וכתב: "אני זמין לכם, כתמיד, בכל עת".

בתוך כך, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו, התייחס בתוכנית ה"עולם הבוקר" לרצף ההתאבדויות ואמר: "אנחנו תמיד מדברים על מערכת בריאות מאוד טובה פה, אבל מצד שני משאבים חסרים. וזה בעיקר נובע משחיקה מאוד קשה של כל הצוות. בזה אנחנו צריכים לטפל". כמו כן, גרוטו הוסיף כי מקצוע הרפואה "הוא מאוד שוחק, ובעולם שיעורי ההתאבדות בקרב רופאים הוא מהגבוהים מכל המקצועות".

אתמול, כאמור, בית החולים סורוקה הודיע על מותו של אחד מאנשי הצוות הרפואי. מדובר ברופא מתמחה ששם קץ לחייו. מדוברות בית החולים נמסר: "בצער רב אנו מודיעים על מותו בנסיבות טרגיות של איש צוות רפואי. הנהלת ביה"ח מכנסת דיון דחוף בעקבות המקרים הטרגיים ותודיע על צעדיה. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה".