ליברמן נגד משרד הבריאות: אין צורך בהגבלות התקהלות

שר האוצר מתח ביקורת על התו הירוק וטען כי יש לבטלו לילדים בבריכות ובחללים החיצוניים של מסעדות. על הרפורמה בחקלאות: "ח"כים בקואליציה גורמים לחקלאים לחשוב שהיא תתמסמס"

זמן צפייה: 01:47

שר האוצר אביגדור ליברמן מתח היום (רביעי) ביקורת על משרד הבריאות והתו הירוק וטען כי אין צורך בהגבלות התקהלות. לדבריו, יש לבטל את התו הירוק לילדים בבריכות ובחללים החיצוניים של מסעדות. "כשמסתכלים על מצב התחלואה הקשה רואים התייצבות ומקדם ההדבקה יורד - יישמנו את התו הירוק רק לפני עשרה ימים, ואנחנו זקוקים לעוד עשרה כדי לדעת אם הוא עובד", אמר שר האוצר בתדרוך לכתבים.

ליברמן התייחס גם למשבר בבתי החולים הציבוריים, והסביר כי "משרד האוצר לא יכול להעביר כספים ישירות לבתי החולים אלא למשרד הבריאות. אז מתחיל סיפור של מבחנים של מי זכאי - לא מעבירים כסף סתם כשמדובר במאות מיליונים. היום המנכ"ל וראש המטה היו אצל שר הבריאות במטרה לסכם את הנושא ולהעביר כספים מיד בצורת מקדמה. מקווה שתימצא הדרך להעביר מקדמות מיד לבתי החולים הציבוריים".

בנוסף, שר האוצר טען כי חברי כנסת בקואליציה מנעו ממשרד האוצר להגיע להסכם עם החקלאים על רפורמה בחקלאות. לטענתו, האוצר כבר היה קרוב לסגור הסכם עם החקלאים ברוב הנושאים, אבל חברי כנסת נתנו להם להבין שלא כדאי לעשות זאת - כי "הרפורמה תתמסמס".

"אנחנו לא נרד מהרפורמה בחקלאות אלא נתעקש עליה, לא נשאיר חקלאות לא תחרותית אלא נדרוש שתגיע לרמה של סטרטאפ ניישן ותתקדם", אמר ליברמן. "יש כאלה שרוצים לשמר שם עסקנים וחבל שחברי כנסת מהקואליציה פועלים נגד הרפורמה בלי לקרוא אותה. אם לא נשיג הסכמות - אוריד את המכסים על הייבוא בכל מקרה גם ללא הסכמה. אי אפשר יהיה לחזור אחר כך לדברים שהצענו להם".