"סכנה בריאותית עולמית": זן הקורונה החדש שמכה בדרום אמריקה

ארגון הבריאות העולמי הוסיף לרשימת זני הקורונה וריאנט חדש, שזוהה עד כה ב-29 מדינות. ה"למדא" אחראי ל-82% ממקרי הקורונה בחודשיים האחרונים בפרו. "ייתכן שהוא מידבק יותר מזנים אחרים"

קורבנות הקורונה בבית פרו, לימה
קורבנות הקורונה בבית פרו, לימה | צילום: רויטרס

ארגון הבריאות העולמי הוסיף אתמול (שלישי) באופן רשמי לרשימה של זני הקורונה את הווריאנט החדש "למדא", שעד כה זוהה ב-29 מדינות, כאשר מוקד ההתפרצות הוא באמריקה הדרומית. לפי נתונים, וריאנט ה"למדא" אחראי ל-82% ממקרי ההדבקה החדשים בפרו, ואילו בצ'ילה הזן החדש אחראי לכשליש מההדבקות בקורונה בחודשיים האחרונים.

זאת ועוד, ארגון הבריאות העולמי הגדיר את הזן החדש כ"סכנה בריאותית עולמית", בעקבות החשש כי המוטציה שעבר הנגיף החדש תשפיע על אופן ההדבקה ממנו וכן על מידת הנזק שלו לחולה. בעקבות כך, על פי ארגון הבריאות העולמי, "הוא מהווה סיכון גבוה לאוכלוסייה העולמית".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי שהופסק: הדיון בקבינט הקורונה יחודש בצהריים

נפרדים מריבלין ומשביעים את הרצוג: כך ייראה טקס החלפת הנשיא

מחשש לעוד הפסד: הקואליציה משכה הצבעה על חוק שרע"ם לא תמכה בו

קורונה בסנטיאגו
אישה מתחסנת בבירת צ'ילה בסנטיאגו, בירת צ'ילה | צילום: רויטרס

לצד זאת, בארגון הבריאות העולמי מציינים כי בדומה לווריאנטים אחרים של הקורונה, כגון הזן ההודי, עוד מוקדם לדעת אם ה"למדא" קטלני יותר לעומת זנים אחרים של הקורונה, או אם הוא עמיד במידה מסוימת בפני החיסון.

לפי ממצאים מדעיים מוקדמים שנלקחו מדגימות דם וטרם עברו ביקורת עמיתים, עולה כי המוטציה שחלה בחלבון שנמצא בקצה של וריאנט ה"למדא" בעלת יכולת הדבקה גבוהה יותר, וכי ביכולתה לחמוק בצורה יעילה יותר מהנוגדנים המופרשים לגוף במסגרת החיסון.