הרוקחים נגד משרד הבריאות על המחסור בתרופות: "התערבו במיידי"

על רקע המחסור בתרופות לקראת החורף - שיגר יו"ר הסתדרות הרוקחים דוד פפו מכתב למשרד הבריאות שבו כתב כי "הבעיה אינה מנוהלת. לנו אין ספק שללא התערבות משרד הבריאות באופן מיידי מול הספקים והמפיצים לגיבוש פתרונות ועל רקע המצב הכלכלי הגלובלי - התופעה רק תלך ותחריף"

זמן צפייה: 03:13

יו"ר הסתדרות הרוקחים דוד פפו שיגר היום (שלישי) מכתב למשרד הבריאות, על רקע המחסור בתרופות לחורף כגון קלונקס, אקמול, מוסקול, נקסין, אתופן וסטרפסילס - ודרש התערבות מיידית של המשרד. "בכל רגע נתון חסרות תרופות במדינת ישראל", כתב פפו. "זו תופעה לא רצויה - אבל ניתן להבין אותה".

הוא הוסיף: "במהלך השנתיים האחרונות ובחודשים האחרונים בפרט תופעת המחסור הולכת ומתעצמת - היא מנומקת בשלל סיבות: קורונה, מלחמה באוקראינה, משבר תעסוקה עולמי והמשבר הכלכלי .על אלה, יש להוסיף שיבושים קשים המתרחשים במערכי ההפצה של התרופות בתוך ישראל, המנומקים בחוסר כוח אדם, תקלות, עלויות הפצה גבוהות ועוד כהנה וכהנה הסברים מסוגים שונים".

"יש לזכור", אומר יו"ר הסתדרות הרוקחים, "כי הביקוש לתרופות הינו יציב וחוסר בתרופה מסוימת משפיע לרעה על המלאים של התחליפים הגנריים לאותה תרופה שמדלדלים גם הם באופן מידי. בסופו של דבר, ציבור המטופלים נפגע ונגרם נזק כלכלי נוסף כתוצאה מהחוסרים. הבעיה בכללותה אינה מנוהלת. לנו אין ספק שללא התערבות משרד הבריאות באופן מיידי מול הספקים והמפיצים לגיבוש פתרונות ועל רקע המצב הכלכלי הגלובלי - לא מן הנמנע שהתופעה רק תלך ותחריף".