עקב התנהגות בלתי הולמת: שני רופאים מביה"ח הישראלי באוקראינה הוחזרו לארץ

מנכ"ל משרד הבריאות הודיע על החזרתם של שני הרופאים שהיו חלק ממשלחת בית החולים "כוכב מאיר" למערב אוקראינה. הרופאים הוחזרו בעקבות אירוע שתיית אלכוהול, לא בשעות העבודה

בית חולים שדה ישראלי באוקראינה
בית חולים שדה ישראלי באוקראינה | צילום: רויטרס

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי שני רופאים ממשלחת בית החולים "כוכב מאיר", שהוקם במערב אוקראינה, יוחזרו לארץ בעקבות "התנהגות בלתי הולמת", לאחר ששתו אלכוהול, שלא בשעות העבודה. את ההחלטה קיבל מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש. הרופאים הם עובדי בית החולים רמב"ם בחיפה והמרכז הרפואי לגליל בנהריה.

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר כי "הרופא מוחזר לישראל עקב התנהגות אישית שאיננה עומדת ברף הציפיות מרופא המצוי באזור קרב, שנדרש לעמוד בכוננות אישית ומקצועית גבוהה. לכשישוב ארצה הנושא יתוחקר ויוחלט באשר לטיפול המשמעתי בעניינו".

הקמת בית חולים השדה באוקראינה
הקמת בית חולים השדה באוקראינה

מבית החולים רמב"ם נמסר: "הנהלת רמב"ם התבשרה על ההחלטה, אין לנו פרטים על הנסיבות המלאות של האירוע. מנהל רמב"ם יקיים בירור עם הרופא כאשר זה ישוב ארצה. אנו מתייחסים לאירוע ברצינות, ויחד עם זאת לא נפרסם פרטים נוספים".

כזכור, בית חולים השדה "כוכב מאיר" בעיר מוסטיסקה שבמערב אוקראינה נחנך הוקם על ידי משרד החוץ הישראלי ונחנך ב-22 במרץ. בטקס החניכה השתתפו נציגי ממשל אוקראיני, סגנית שר הבריאות, מושל מחוז לביב, ראש העיר מוסטיסקה והממונה על שגרירות ישראל באוקראינה.

בית חולים שדה ישראלי באוקראינה
בית חולים שדה ישראלי באוקראינה | צילום: רויטרס

בית החולים הוקם ע"י משרד החוץ, משרד הבריאות והמרכז הרפואי שיבא-תל השומר, בסיוע כלל מערכת הבריאות הישראלית. בית החולים מעניק טיפול בפליטי המלחמה והוא כולל חדר מיון, חדר לידה, מחלקות טיפול בגברים, בנשים ובילדים. במסגרת הסיוע הרפואי, הובאו יכולות מעבדה ודימות (רנטגן), ונעשו שימוש בטכנולוגיות מרחוק עם בית החולים שיבא בישראל.