בעקבות תחקיר חדשות 13: הוסדר העיסוק במקצוע הכירופרקטיקה בארץ

לאחר אישור הכנסת, שר הבריאות חתם על תיקון לחוק הסדרת העיסוק במקצעוות הבריאות - בעקבותיו יוסדר מקצוע הכירופרקטיקה בישראל, והעוסקים בתחום יידרשו לעבור מבחן ולצבור שעות עבודה מעשיות. התיקון עבר בעקבות תחקיר חדשות 13, שהציג את הנזקים הקשים העלולים להיגרם כתוצאה מטיפול כירופרקטי שגוי

זמן צפייה: 13:27

החוק שיסדיר את מקצוע הכירופרטיקה בישראל, שעבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת, נחתם היום (שני) על-ידי שר הבריאות אוריאל בוסו ונכנס לתוקף. במסגרת התיקון לחוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות, אדם העוסק בכירופרקטיקה יידרש מעתה להיות בעל תעודה בתום לימודים - והוא יצטרך לעבור מבחן ולצבור שעות עבודה מעשיות בטרם יוכל לקבל רישיון לעסוק בתחום בישראל. מדובר בפעם הראשונה שהדבר מוסדר בחקיקה.

תחקיר חדשות 13 שפורסם אשתקד הציף את הנזקים העלולים להיגרם כתוצאה מטיפול כירופרקטי שגוי. במסגרת התחקיר, הוצגו מקרים של מטופלים שנותרו עם נכות קבועה לכל החיים בשל טיפול כירופרקטי שנעשה על-ידי אנשים שאינם מוסמכים לעסוק בכך.

ועדת הבריאות אישרה את נוסח הצעת החוק שתאפשר לתת תעודות לעיסוק במקצוע בהקלות מסוימת למי שכבר עסק בתחום בישראל ואת התקנות בעניין הבחינות, ההכשרה המעשית והעבודה בפיקוח, באופן שמשלים את הסדרת התחום והפיקוח על העוסקים בכך בארץ. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי: "השוק מלא במתחזים ושרלטנים בתחום, וחובה להבהיר מי המוסמכים לעסוק בכך". ד"ר צחי כהן, נשיא איגוד הכירופרקטיקה בירך אף הוא על ההחלטה.

שר הבריאות בוסו חותם על התקנות
שר הבריאות בוסו חותם על התקנות

כבר לאחר שידור התחקיר, כונסה פעמיים ועדת הבריאות של הכנסת בראשות ח"כ אוריאל בוסו, ובמסגרת הדיונים נקבע כי על משרד הבריאות להציג את טיוטת התקנות ולפרסמן להערות הציבור עד סוף אוגוסט.