למרות שכבר תוקצב ב-12 מיליון ש"ח: חדר המיון בק"ש טרם הופעל

משרד הבריאות טרם הסדיר את התקנות לפתיחת חדר המיון הקדמי בעיר הצפונית, בה נפצעו רק אתמול שלושה תושבים מפגיעת רקטות - וזאת למרות שהתקצוב להקמתו אושר בוועדת הכספים של הכנסת כבר בחודש מאי. המרכז הרפואי הקרוב ביותר לקריית שמונה כיום נמצא בצפת, במרחק נסיעה של 45 דקות

זמן צפייה: 03:16

על אף שהממשלה העבירה 12 מיליון שקלים לטובת הנושא, חדר המיון הקדמי בקריית שמונה טרם הופעל והתושבים נותרו ללא מענה. המרכז הרפואי הקרוב ביותר לעיר הצפונית, בה נפצעו רק אתמול (חמישי) שלושה תושבים בעקבות פגיעות של רקטות, הוא בית חולים זיו בצפת - הנמצא במרחק של 45 דקות נסיעה.

שלושת תושבי קריית שמונה שנפצעו אתמול פונו לבית החולים זיו, ממנו הועבר אחד מהם לבית החולים רמב"ם בחיפה, מכיוון שלא קיים בבית החולים זיו מחלקה לטיפול בפגיעות ראש. במידה והיה קם חדר מיון קדמי כמתוכנן, הטיפול היה ניתן במקום.

על אף שוועדת הכספים של הכנסת אישרה את תפעול חדר המיון בקרית שמונה והקצתה לו 12 מיליון שקלים כבר בחודש מאי, ממשרד הבריאות נמסר כי הסדרת תהליך הקמתו נותרה בשלבי "טיוטה".

כיכר בקרית שמונה
כיכר בקרית שמונה | צילום: פייסבוק

חדר המיון החיוני עתיד להכיל מכשירי צילום רנטגן ומכשירים רפואיים מתקדמים נוספים, וזאת בניגוד למוקד הפועל בעיר כיום ולא מספק מגוון רחב של שירותים רפואיים נחוצים. לנוכח המצב הביטחוני כעת, פנה ראש העיר קריית שמונה, אביחי שטרן, פעם נוספת לרשויות המדינה במטרה לקדם את פתיחת חדר המיון בהקדם.