הזיהום החריג בכנרת: מספר הנפגעים עלה ל-30

בת 22 עם פגיעה קלה בעין אחת הגיעה הבוקר למיון בבילנסון, והצטרפה לעשרות אנשים שסבלו מדלקת עיניים בעקבות שחייה בכנרת. בביה"ח שיבא מתכוונים להשמיש בדיקת PCR מעבדתית ייעודית לזיהוי הזיהום, שצפויה להיכנס לשימוש גם בבתי חולים נוספים

זמן צפייה: 02:27

מטופלת בת 22 עם פגיעה קלה בעין אחת הגיעה הבוקר (רביעי) לחדר המיון בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, לאחר ששחתה בכנרת. בכך עלה מספר המקרים המדווחים על זיהום בעקבות שחייה בכנרת ל-30. הצעירה, תושבת אזור המרכז, טופלה ושוחררה לביתה עם טיפול בטיפות עיניים, ותישאר במעקב.

כזכור, אמש פורסם במהדורה המרכזית כי עשרות ישראלים ששחו לאחרונה בכנרת אושפזו כשהם סובלים מדלקת עיניים חריפה. לחדשות 13 נודע הבוקר כי בבית החולים שיבא תל השומר מתכוונים להשמיש בדיקת PCR מעבדתית ייעודית לזיהוי הזיהום, שצפויה להיכנס לשימוש גם בבתי חולים נוספים.

מבט אווירי על הכנרת
מבט אווירי על הכנרת | צילום: מתניה טאוסיג, פלאש 90

המקרים המדאיגים מגיעים רגע לפני מרוץ האופניים "סובב כנרת", שצפוי להתקיים בשבת הקרובה - בהשתתפותם של אלפי בני אדם. מדובר בהצטברות מקרים מאוד חריגה - 30 אנשים שאושפזו בשבועות האחרונים בבתי חולים שונים עם זיהום, דלקות עיניים קשות והצטלקויות בקרנית - עד כדי פגיעה בראייה. קיים חשש שהנפגעים סובלים מזיהום פטרייתי, טפיל מאוד נדיר - כשהמשותף כמעט לכל החולים הללו הוא כאמור שחייה בכנרת.

משרד הבריאות פתח בחקירת המקרים, ומאחר ומדובר בחופים שונים בכנרת - המשרד מבקש ממי ששחה בכנרת וחש בגוף זר בעיניים, באדמומיות או בכאבים בעיניים - לפנות לרופא עיניים. כמו כן, מי שמגיע לכנרת - ההנחיה היא לא להכנס לים מבלי להשתמש במגן עיניים כמו משקפת, לפחות עד לסיום החקירה בנושא.