בן ה-12 שלקה בדום לב כששיחק כדורגל - וניצל בזכות עוברי אורח

אמו של אילון עטל, שהתמוטט בזמן משחק שכונתי בנהריה, סיפרה על הרגע המטלטל שבו קיבלה את ההודעה שבנה הובהל לבית החולים במצב אנוש, ואמרה: "אני מודה לאלוהים שהבן שלי פה"

זמן צפייה: 01:53

ביום חמישי לפני שבוע וחצי, בלי שום סימן מקדים, התמוטט לפתע אילון עטל בן ה-12 במהלך משחק כדורגל שכונתי בנהריה. חייו ניצלו ברגע האחרון הודות לעוברי אורח וצוות מד"א שהיה במקרה באזור.

אחרי שעברה את החוויה המבהילה ביותר לכל הורה, וקיבלה הודעה שבנה אילון בן ה-12 התמוטט במהלך משחק כדורגל והובהל במצב אנוש לבית החולים, משי עטל, אימו של אילון, יכולה היום להרשות לעצמה לחייך באופטימיות. "לא ציפיתי מעולם שהבן שלי, ילד בן 12 וחצי, יקבל דום לב", היא מספרת. "זה נס גלוי שהבן שלי נמצא פה. אני מודה לאלוהים שהבן שלי פה. קיבלתי אותו במתנה".

אילון עטל ואמו משי
אילון עטל ואמו משי | צילום: חדשות 13

החופש הגדול של אילון ומשפחתו עלול היה להיגמר בטרגדיה אלמלא שורה של פעולות מצילות חיים שנעשו כשהוא שכב על המגרש מפרפר בין חיים למוות. "הוא היה ללא דופק וללא הכרה. בחורה שעברה שם במקרה התחילה פעולות החייאה", סיפרה אמו. פרמדיק מד"א שהגיע למקום, ציין כי "למזלנו, שם הייתה אישה שהתחילה בפעולות החייאה עד שהגענו לשם".

אילון הגיע לבית החולים שבנהריה ביום חמישי כשהוא מורדם ומונשם. במחלקת טיפול נמרץ נאבקו על חייו במשך שעות. היום אילון כבר חזר לצפות בכדורגל, המשחק האהוב עליו. ד"א זאב סוניס, מנהל מחלקת טיפול נמרץ ילדים ביה"ח נהריה, ציין: "אני חייב להדגיש לציבור ללמוד לעשות החייאה. אתה לא יודע מתי אתה נתקל בסיטואציה כזאת שיש לך הזכות הענקית להציל חיים של ילד". מבית החולים שבנהריה אילון ייצא לתקופת שיקום ארוכה במחלקת הילדים שבבית החולים "שניידר", שבסיומה הוא עוד מקווה להספיק וליהנות מסיומו של החופש הגדול כמו כל החברים שלו.