בזמן הפסקת חשמל: תינוק מהדרום ננשך בפניו ע"י חולדה ונפצע

במהלך הפסקת חשמל בבית, הורי התינוק שמעו זעקה וכשהגיעו גילו שהתינוק מדמם בפניו. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע והרופאים הבינו כי ננשך על ידי חולדה בפניו. "חולדות מסוכנות לבני אדם מכיוון שהם נשאיות של מחלות זיהומיות"

Whatsapp Image 2023 06 18 At 1

תינוק בן שלושה שבועות מדרום הארץ פונה ביום רביעי האחרון לבית החולים סורוקה בבאר שבע לאחר שננשך על ידי חולדה בפניו. התינוק סבל מפציעות וחתכים בעקבות הנשיכה ונותח בהמשך. התקרית אירעה במהלך הפסקת חשמל בבית המשפחה.

הורי התינוק סיפרו כי במהלך הפסקת החשמל הם שמעו זעקות ממיטתו וכשהגיעו ראו שפניו מדממים. הם הוסיפו שישנה "מכה" של חולדות באזור מגוריהם ולכן הסיקו שמדובר בחולדה שנשכה אותו. הרופאים אישרו את ההשערה על סמך הפציעות של הילד.

התינוק נותח בבית החולים ע"י ד"ר תומר אייזנברג, וד"ר מרווה חרפק, מהמחלקה לכירורגיה פלסטית. במהלך הניתוח בוצעו הטרייה וניקוי הפצעים ובוצע שחזור איברים חשובים במרכז הפנים. מצבו כעת קל והוא צפוי להשתחרר מבית החולים ולקבל טיפול בצלקות בהמשך.

סורוקה
בית החולים סורוקה בבאר שבע

מ"מ מנהל מלר"ד בית חולים לילדים בסורוקה, ד"ר סעיד אבועבד: "חולדות, כמו מכרסמים אחרים, מסוכנות לבני אדם מכיוון שהן נשאיות של מחלות זיהומיות. בכל נשיכה חשוב לשטוף את המקום ולפנות לגורם רפואי בהקדם האפשרי בין היתר, על מנת לברר מצב חיסוני של הילד לצורך מתן חיסון נגד טטנוס והמשך בירור".