בת 24 נפטרה בשנתה: סבלה מירידת סוכר - ולא התעוררה

למרות מחלתה, אורנה שהקוהי חיה חיים בריאים, אך בשל מקרה נדיר של ירידת רמת הסוכר בדם היא לא התעוררה משנתה

אורנה שהקוהי, בת 24, הייתה סטודנטית מצטיינת ואהבה לטייל בארץ ובחו"ל, היא ניהלה אורח חיים בריא לגמרי, עשתה הרבה ספורט ואפילו ספורט אתגרי. היא אפילו תכננה להשתתף במרתון תל אביב בסוף השבוע האחרון, כל זאת למרות שהייתה חולה בסוכרת נעורים. אבל למרבה הצער לפני כשבועיים היא פשוט מתה בשנתה ולא התעוררה בגלל אירוע חריג ונדיר של ירידה קיצונית ברמת הסוכר בדם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מד הסוכר הרציף
מד הסוכר הרציף

באגודה לסוכרת נעורים טוענים שכבר תשע שנים הם מנסים להכניס לסל התרופות טכנולוגיה שנקראת מד סוכר רציף, שהיה עשוי להציל את חייה של שהקוהי. מדובר בחיישן שמתחבר לגוף ומתריע בפני החולה אם יש ירידה מסכנת חיים של רמת הסוכר בדם ומעיר אותו מהשינה בצפצופים חזקים.

הבעיה היא שהטכנולוגיה נמצאת בסל, למעט במקרים מאוד חריגים, רק עד גיל 18 ומי שרוצה לממן אותו בעצמו צריך לשלם יותר מ-2,000 שקל בחודש.

"להערכתי אם לאורנה היה מד סוכר רציף, מרבית הסיכויים, כמעט בטוח שהיא הייתה בחיים היום", אמר פרופ' רם וייס, מנהל רפואי, האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1). "כולי תקווה שנוכל להנגיש את הטכנולוגיה לקהל רחב יותר של אנשים שסובלים מאי רגישות לירידת סוכר ומאירועים מסכני חיים מסוג זה".