שבוע אחרי שאושפז: ר"מ בריטניה שנדבק בקורונה שוחרר מביה"ח

בעקבות שיפור שחל במצבו, בוריס ג'ונסון, שאובחן חולה בנגיף, שוחרר מביה"ח סיינט תומס. בעצת רופאיו הוא לא ישוב עדיין לעבודתו, וישהה באחוזת צ'קרס - המשמשת כמעון הכפר הרשמי של רה"מ

זמן צפייה: 02:38

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שוחרר היום (ראשון) מבית החולים סיינט תומס שבלונדון. זאת, לאחר שאובחן חיובי לקורונה ואושפז לפני כשבוע. בעצת רופאיו, ג'ונסון לא יחזור עדיין לעבודתו, וישהה באחוזת צ'קרס - מעון הכפר הרשמי של ראש הממשלה. דוברו מסר כי הוא מבקש להודות לצוות הרפואי על הטיפול שקיבל.

ג'ונסון כתב בחשבון הטוויטר שלו: "קשה להביע במילים את החוב שלי לשירותי הבריאות, שהצילו את חיי. המאמצים של מיליוני התושבים במדינה הזאת להישאר בבתיהם - שווים את זה. ביחד נתגבר על האתגר הזה, כפי שהתגברנו על אתרים רבים בעבר".

ארוסתו של ג'ונסון הודתה אף היא לצוות הרפואי, והוסיפה: "היו פעמים בשבוע שעבר שהמצב נראה קודר".

Britain's General Election 2019
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

כאמור, בשבוע שעבר הועבר ג'ונסון לטיפול נמרץ בעצת הצוותים הרפואיים. זאת, לאחר שחלה הידרדרות במצבו. שר החוץ הבריטי דומיניק ראב התבקש למלא את מקומו.

ראב הצהיר: "יש אנשים חזקים מאוד מאחורי ראש הממשלה, והם מוודאים שכל התוכניות שהוא הנחה לנהל יתקיימו מוקדם ככל האפשר. נמשיך להוביל את המדינה באתגר הקורונה. ראש הממשלה נמצא בידיים טובות".

ראש ממשלת בריטניה לשעבר תרזה מיי כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "מחשבותיי ותפילותיי נתונות לג'ונסון ולבני משפחתו. הנגיף הנוראי הזה לא עושה הבחנות - כל אחד יכול לחלות". גם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, איחל לג'ונסון החלמה מהירה בחשבון הטוויטר שלו.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

לאחר שג'ונסון אובחן חיובי לנגיף, הוא פנה בציוץ בטוויטר  לאזרחים וסיפר כי התחיל לפתח את סימפטומי המחלה, ולכן נבדק. "הכנסתי את עצמי לבידוד, אך אמשיך להוביל את המאבק בווירוס", אמר. שר הבריאות הבריטי נדבק גם הוא בנגיף. הוא נמצא בבידוד ביתי ומראה סימפטומים קלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו איחל לעמיתו הבריטי החלמה מהירה. "בשם כל תושבי ישראל, אני מאחל לך החלמה מהירה ושלמה", כתב בחשבון הטוויטר שלו.