החמרה במצבו של ר"מ בריטניה החולה בקורונה - הועבר לטיפול נמרץ

מצבו של ג'ונסון הורע אחר הצהריים, והוא הועבר לטיפול נמרץ בהתאם לעצת הצוותים הרפואיים. על פי דיווחים הוא נמצא בהכרה והוכנס למחלקה למקרה שיזדקק למכונת הנשמה. שר החוץ ימלא את מקומו

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שאובחן בקורונה לפני כעשרה ימים, הועבר הערב (שני) לטיפול נמרץ בעצת הצוותים הרפואיים. זאת, לאחר שבמהלך שעות אחר הצהריים חלה הידרדרות במצבו.

על פי דיווחים, ראש הממשלה נמצא בהכרה, והועבר למחלקה למקרה שיזדקק למכונת הנשמה. שר החוץ הבריטי דומיניק ראב התבקש למלא את מקומו.

ראב הצהיר: "יש אנשים חזקים מאוד מאחורי ראש הממשלה, והם מוודאים שכל התוכניות שהוא הנחה לנהל יתקיימו מוקדם ככל האפשר. נמשיך להוביל את המדינה באתגר הקורונה. ראש הממשלה נמצא בידיים טובות".

Britain's General Election 2019
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה לשעבר תרזה מיי כתבה בחשבון הטוויטר שלו: "מחשבותיי ותפילותיי נתונות לג'ונסון ולבני משפחתו. הנגיף הנוראי הזה לא עושה הבחנות - כל אחד יכול לחלות". גם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, איחל לג'ונסון החלמה מהירה בחשבון הטוויטר שלו.

כאמור, ג'ונסון אובחן לפני כעשרה ימים בנגיף. בציוץ בטוויטר הוא פנה לאזרחים וסיפר כי התחיל לפתח את סימפטומי המחלה ביממה האחרונה, ולכן נבדק. "הכנסתי את עצמי לבידוד, אך אמשיך להוביל את המאבק בווירוס", אמר. שר הבריאות הבריטי נדבק גם הוא בנגיף. הוא נמצא בבידוד ביתי ומראה סימפטומים קלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו איחל לעמיתו הבריטי החלמה מהירה. "בשם כל תושבי ישראל, אני מאחל לך החלמה מהירה ושלמה", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, מורה על הנחיות חדשות
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, מורה על הנחיות חדשות | צילום: רויטרס

ג'ונסון אובחן ימים ספורים לאחר שהורה על סגירת כל החנויות שאינן מוגדרות חיוניות והכרחיות, וכן אסר על התכנסויות למשך שלושת השבועות הבאים. עובדה זו היא בבחינת "שינוי כיוון" מהמדיניות הראשונית אותה נקט ג'ונסון, אשר רק חמישה ימים קודם לכן העביר למערכת החינוך הפרטית במדינה בקשות, ולא הנחיות, בדבר ביטול הלימודים.