תחת קללות ועימותים: כך אוכפת המשטרה את ההגבלות במאה שערים

עם כניסת ההנחיות המחמירות לתוקף, נפרסו שוטרים רבים ברחבי השכונה החרדית שבה נצפו תמונות מדאיגות של התקהלויות המוניות. ההוראות מחלחלות לאיטן, אך גורמי האכיפה עדיין נתקלים בהתנגדויות

זמן צפייה: 04:40

במהלך כל השבוע התכוננו במשטרת ירושלים ליום שבו החליטה הממשלה להחמיר את ההנחיות ולסגור כמעט את כל בתי העסק. עם כניסת ההגבלות המחמירות לתוקף – הגיעו השוטרים לשכונות החרדיות כדי לעשות סדר. כל זה נוכח התמונות המדאיגות מהשבוע האחרון ברחוב החרדי, של צפיפות והתקהלות - תמונות שמנותקות מכל מה שקורה בעולם, ומעלות את החשש להידבקות המונית.

פריסת השוטרים ברחבי השכונות החרדיות החלה, ונדמה היה לרגע שהרחוב הפנים כי יש להישמע להוראות. מי שמלווה את הצוותים הוא קצין המבצעים של תחנת לב הבירה, סגן ניצב אבי ביטון. "אנחנו בצומת כיכר השבת, מקום שידוע כעמוס", הסביר. "ביום רגיל אי אפשר לזוז כאן. הכול פקוק, מלא קהל. אפשר לראות את השינוי". עם התקדמות שעות הפעילות, הרחוב התחיל להתעורר. בהדרגה החלו ילדי השכונות הקיצוניות להתגודד, לצעוק ולקלל את השוטרים, מבלי לשמור על כללי הזהירות לעצירת התפשטות המגפה.

מה שערים, חרדים, חרדיות, חרדית, קורונה, ירושלים
מאה שערים בימי הקורונה

הקצינים הבינו במהירות שחייבים לעשות סדר ולסגור את החנויות הסוררות. "מה שלא אמור להיפתח יקבל דוח", הזהיר ביטון. "אנחנו כבר עשינו את האזהרות. אנחנו נהיה ברורים". ההתקהלות גדלה משעה לשעה, ובמשטרה החליטו לעלות הילוך ולהרים רחפן עם כריזה. את הציבור החרדי הקיצוני זה לא ריגש אלא להפך – והם המשיכו עם הקללות החריפות נגד גורמי האכיפה.

מאה שערים, קורונה, שוטרים במאה שערים, שוטרים בירושלים
שוטרי םאוכפים את הנחיות הקורונה במאה שערים

בכל זאת, ביחס להתקהלויות שאפיינו את הרחוב בשבוע האחרון, ההנחיה על סגירת חנויות לא נחוצות עשתה את שלה. "השוטרים עושים עבודה שהיא עבודת קודש", אמר ביטון. "עם כל הנאצות ועם כל הצעקות ועם כל הכעסים, הם שמים את הכול בצד ועושים את הדבר הכי חשוב, לנסות ולייצר מצב שבו באמת יישארו בבתים". במשטרה ימשיכו לפקח על הרחוב החרדי במהלך כל השבוע הקרוב ובעיקר כדי לנסות, ולו במעט, לשמור על ההנחיות ולצמצם את כמות האנשים ברחוב.