הדרמה סביב היולדת בי-ם: 20 אנשי צוות ביצעו פעולות החייאה

אישה בחודש תשיעי, הנושאת ברחמה תאומים, פונתה לבית החולים שערי צדק לאחר שאיבדה את הכרתה. בחדר הטראומה כ-20 אנשי צוות ביצעו פעולות החייאה באישה, ותוך כדי יולדו התאומים ובוצעו גם בהם פעולות החייאה נוספות. הפעולות צלחו אך קיים חשש שהמחסור בהעברת חמצן למוח יותיר נזק נוירולוגי אצל השלושה

זמן צפייה: 01:44

לאחר הדיווח אתמול על אישה בהיריון עם תאומים שהתמוטטה בביתה, הערב (שני) נחשפו פרטים חדשים על המקרה בחדשות 13. האישה, בשנות ה-30 לחייה ובחודש תשיעי להריונה, איבדה הכרה בביתה מסיבה לא ברורה. בבית החולים נאבקו על חייה מעל 20 אנשי צוות רפואי - שיילדו את התאומים והצליחו להחזיר את הדופק לשלושתם.

האירוע החל בשעות אחר הצהריים, כאשר היולדת איבדה הכרתה, יום אחד בלבד לפני שהייתה צפויה לעבור ניתוח קיסרי. לבה הפסיק לעבוד וצוותי איחוד הצלה ולאחר מכן מד"א ביצעו בה פעולות החייאה נמרצות. היא פונתה תוך פעולות ההחייאה לבית החולים שערי צדק בירושלים.

בחדר הטראומה, מעל 20 אנשים ביצעו החייאה לאם, ובמקביל יילדו את התאומים. שני צוותים נפרדים ביצעו החייאה בתינוקות הילודים ולאחר שהצליחו להחזיר דופק העבירו אותם לפגייה.

בית החולים שערי צדק
בית החולים שערי צדק | צילום: חדשות 13

מטרת ההחייאה היא להחזיר דם עם חמצן למוח - והשאלה הנשאלת היא כמה זמן המוח לא קיבל חמצן. ההערכה היא שהתאומים והאם יסבלו מנזקים נוירולוגיים, אך רק בעוד יום או יומיים ניתן יהיה לדעת מה היקף הנזק שנגרם והאם ייקבע מוות מוחי.