מטופלים בבתי חולים קיבלו מרשמים שגויים, התקלה הוסתרה

התקלה שחלה במערכת המחשוב של חלק מבתי החולים ברחבי הארץ גרמה למאושפזים חוזרים לקבל רשימת תרופות של מטופלים אחרים. לפי גורם במשרד הבריאות, התקלה דווחה לפני כעשרה ימים - אך רק היום נודע עליה לציבור. בתי החולים רמב"ם, לניאדו ושערי צדק עובדים עם מערכת אחרת - והתקלה לא אירעה בקרב מטופליהם

זמן צפייה: 03:58

תקלת מחשוב בחלק מבתי החולים ברחבי הארץ גרמה לכך שבשבועות האחרונים חולים ששוחררו מאשפוז חוזר קיבלו רשימת תרופות של חולים אחרים. לפי גורם במשרד הבריאות, התקלה דווחה על-ידי אחד מבתי החולים לפני כ-10 ימים - אך רק היום (שלישי) נודע עליה לציבור.

הגורם הסביר כי הבעיה אירעה במערכת ה"קמיליון", שבה משתמשים מרבית בתי החולים בארץ, וטרם ברור האם מדובר באירוע סייבר. במשרד הבריאות העריכו כי מדובר בעשרות חולים שברשימת התרופות שלהם נפלה טעות.

משרד הבריאות ממליץ לכל מי שאושפז בתקופה האחרונה "לפנות לרופא המטפל על מנת לוודא שהוא מקבל את הטיפול התרופתי הנכון עבורו". יודגש כי בתי החולים רמב"ם, לניאדו ושערי צדק כי עובדים עם מערכת אחרת - והתקלה לא אירעה אצל מטופליהם.

משרד הבריאות
משרד הבריאות | צילום: חדשות 13

מ"כללית" נמסר כי "מרגע שהתקבלה אצלנו ההודעה, ובתיאום עם חברת התוכנה, ביצענו עדכון גרסה בכלל בתי החולים שלנו ומערכת 'קמיליון' פועלת כסדרה. נפעל בעניין זה בהתאם להנחיות נוספות של משרד הבריאות באם יהיו".