גרוטו: "אפשר להיבדק ולצאת חיובי, ובמעבדה אחרת - לצאת שלילי"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הצהיר כי היעד של המדינה הוא להגיע ל-7% בדיקות חיוביות ביציאה מהסגר; שאשא-ביטון: "חשוב לי לומר לממשלה שכולנו באותנו צד. יש לנו חילוקי דעות - אבל הכול בסדר"

זמן צפייה: 01:14

מגפת הקורונה: בדיון שהתקיים הבוקר (שלישי) בנוגע להיערכות המערכות ליום שאחרי הסגר, טען המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו כי לכל מעבדה לבדיקות קורונה יכולה לצאת תוצאה שונה. לדבריו, "אדם יכול להיבדק במעבדה אחת ולצאת חיובי, ולהיבדק באחרת - ולצאת שלילי".

גרוטו הסביר כי נדבקים שמקבלים את התוצאה "חיובי-גבולי לקורונה", עלולים להימצא בשלב האקטיבי ביותר במחלה, אולם אחרים בעלי תוצאה זהה יכולים להימצא דווקא בשלב האחרון שלה. "השאלה היא אם אנחנו מתכוונים ליישר קו עם העולם ולטפל ברגישות של הבדיקות, כי בסוף - אנשים שיוצאים חיוביים בישראל - יוצאים שליליים במקומות אחרים".

"אני חושב שבמצב שאנחנו נמצאים בו, אסור לנו לפספס אפילו את החיוביים הגבוליים", הצהיר. "אין סטנדרט בין-לאומי בעולם, אלא כל מדינה קובעת את הרף לעצמה". גרוטו גילה כי כוונת הממשלה היא להוריד את אחוז הבדיקות החיוביות ל-7% אחרי הסגר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שאשא ביטון לרה"מ: אל תברח מאחריות – לא אני עברתי על ההנחיות

אושר הקיצוץ בשכר הח"כים: כמה כסף המהלך יחסוך לקופת המדינה?

ארץ הנדל"ן והיהלומים: הישראלים מסתערים על השקעות באמירויות

פרופ' גרוטו בוועדת הקורונה
פרופ' גרוטו בוועדת הקורונה | צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ יפעת שאשא-ביטון התייחסה לעניין, וסיפרה: "אנחנו מקבלים הרבה פניות מאנשים שמקבלים תוצאה גבולית חיובית, ויום למחרת התוצאה היא שלילית. זה משפיע על המשק", אמרה, "ונוצר אפקט דומינו".

בוועדה דנו גם בתוכנית לימים שאחרי הסגר, שצפויה להתחלק לשלושה מרכיבים, שהם: החזרה הדרגתית למודל הרמזור, מרכיב איתור וקטיעת שרשראות ההדבקה וכן פתיחת מחלקות קורונה נוספות בבתי החולים. "כרגע אנחנו לא במצב מספיק טוב", אמר גרוטו על קטיעת שרשראות ההדבקה, "אבל אנחנו מגייסים את פיקוד העורף".

שאשא-ביטון המשיכה והבהירה כי "אחד הדברים החשובים הוא שנראה איך אנחנו מתארגנים ליום שאחריי, אחת המערכות העיקריות המרכזיות שצריך לתגבר זו מערכת הבריאות. בסוף, הם החיילים שנמצאים בחזית וצריכים להתמודד עם התחלואה שעולה".

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: דוברות המשטרה

ברקע המחלוקת בינה לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנתה שאשא-ביטון לממשלה וביקשה להרגיע מעט את הרוחות. "כולנו באותו צד ורוצים להילחם בדבר האיום הזה שהתרגש עלינו. יש לנו חילוקי דעות לאורך הדרך - אבל הכול בסדר, ככה זה בדמוקרטיה. כל עוד ננהל את זה בצורה מכובדת - זה בסדר".

ח''כ יפעת שאשא-ביטון
ח''כ יפעת שאשא-ביטון | צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת