מבצע החיסונים בישראל: במשרד הבריאות שוקלים לוותר על התעדוף

למרות שהוחלט על מתווה הקובע מי יהיה הראשון להתחסן, במערכת הבריאות בוחנים אפשרות לחסן תחילה את כלל האוכלוסייה - ולתעדף רק במקרה של היענות רבה • מחר: דיון על הקדמת מועד תחילת המבצע

זמן צפייה: 04:16

במשרד הבריאות שוקלים לוותר על מתווה התעדוף, שקובע אילו אוכלוסיות יהיו הראשונות בישראל לקבל את החיסון - ולחסן ראשית את כלל האוכלוסיה מבלי תעדוף. כך פורסם הערב (שבת). במידה שיוחלט לעשות זאת, כל מי שירצה יוכל להתחסן, ורק אם תהיה היענות רבה והמלאי יתחיל לאזול - מתווה התעדוף ייכנס לפועל.

בנוסף, קופות החולים פנו למשרד הבריאות ואמרו שביכולתן להתחיללחסן כבר ב-20 בדצמבר. מחר ייערך דיון בין נציגי בתי החולים למשרד הבריאות על האפשרות להקדים את המבצע, שיחל רק לאחר קבלת אישור ממשרד הבריאות לחיסון. ההערכה היא כי האישור יתקבל בתוך ימים ספורים.

בתוך כך, בממשלה צפויים לאשר סבב הגבלות נוסף טרם קבלת החיסונים. לפי הערכות מערכת הבריאות בהתאם לנתוני התחלואה, ב-20 בדצמבר יכריזו על תחילת שלב "הריסון המהודק" – שבו מערכת החינוך תיסגר ביישובים אדומים וכתומים, התפוסה בתחבורה הציבורית תרד ב-50% והמסחר ייסגר. אם בתום שלושה שבועות מקדם ההדבקה לא יירד מתחת ל-1 – לפי חישוב זה, ייכנס לתוקף סגר כללי ב-10 בינואר.

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 1,818 נדבקים חדשים בקורונה בישראל - לאחר שבוצעו במהלך היום כ-77 אלף בדיקות, מהן 2.4% חיוביות. 331 מהחולים במצב קשה, מהם 123 מונשמים. מניין מקרי המוות עומד על 2,979.

בתוך כך, הממונה על המאבק בקורונה פרופ' נחמן אש התייחס למבצע החיסונים שייצא בקרוב לדרך, והפציר בציבור: "גשו להתחסן - זה הסיכוי שלנו לצאת מהמגפה". את הדברים אמר אש במהלך סיור שערך בדליית אל-כרמל, הנתונה תחת סגר בשל נתוני התחלואה הגבוהים.