ללא צורך בבדיקה נוספת: מאומת ביום ה-4 וה-5 לבידוד ישוחרר בתום היום ה-7

משרד הבריאות עדכן את הנהלים במדיניות הבדיקות והבידודים החדשה, ולפיהם אין צורך לקבל תוצאה שלילית בבדיקה נוספת ביום השביעי לבידוד, והשחרור יותנה בהיעדר תסמינים ובקבלת אישור החלמה מקופת חולים

זמן צפייה: 02:11

משרד הבריאות עדכן היום (רביעי) את הנהלים במדיניות הבדיקות והבידודים החדשה, ולפיהם מאומת מחויב לשהות בבידוד עד תום היום החמישי מיום ביצוע הבדיקה החיובית, בתנאי שקיבל תוצאה שלילית בבדיקות ביתיות שהתקיימו ביום הרביעי והחמישי לבידוד, והיעדר תסמינים ב-48 השעות האחרונות של הבידוד.

מאומת שקיבל תוצאה שלילית באחת הבדיקות, ישהה בבידוד עד תום היום השביעי לבידוד, וישוחרר לאחר קבלת אישור החלמה מקופת החולים, זאת ללא צורך בבדיקות נוספות, ובתנאי שלא הופיעו תסמינים במשך 48 השעות האחרונות לבידוד.

כזכור, בתחילת השבוע הוחלט על קיצור הבידוד לחמישה ימים, אך בעקבות הדרישה לבדיקה שלילית ביום הרביעי לבידוד נדרשו המבודדים לחמישה ימי בידוד נוספים ותוצאה שלילית בסופם, מה שבפועל היה אמור לגרום במקרים רבים להארכת הבידוד, וכעת הוחלט על עדכון הנהלים.

בתוך כך, ביממה האחרונה אובחנו בישראל 70 אלף בני אדם כחיוביים לנגיף הקורונה, אך במשרד הבריאות מעריכים שהמספר גבוה פי שלושה. כמו כן, לפי הערכתו של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, על כל מאומת רשמי יש לפחות שני מאומתים נוספים שאינם מדווחים למשרד הבריאות.