"נתונים כוזבים והזנחת חולים": עדויות ממבצע ההסתרה של איראן

משטר האייתוללות, שבתחילת הדרך לא התייחס כלל לנגיף, מדווח על מספרים כוזבים ועל קצב הדבקה נמוך. התושבים סיפרו לחדשות 13 כיצד נראה המצב במדינה מבפנים: "למשטר לא אכפת מהעם האיראני"

זמן צפייה: 06:13

מסך הערפל האיראני מכסה בימים אלו עוד חלק מהמציאות של משטר האייתוללות. אף אחד בעולם לא יודע מה קורה באמת באיראן בימי הקורונה, איך מתמודדים שם בכל מחוזות המדינה ואיך באמת נלחמים בנגיף. ילדי הבכירים, המקורבים והעשירים, שחזרו מלימודים בסין, החלו בהדבקה המונית שעברה כאש בשדה קוצים בקרב ההנהגה האיראנית - שכלל לא התייחסה בתחילת הדרך לנגיף. מאז, מדווחים האיראנים על מספרים כוזבים ועל כביכול שליטה על הנגיף, על כמה אלפי הרוגים בלבד ועל קצב הדבקה נמוך.

"למשטר האסלאמי לא חשוב העם האיראני, המטרה שלו היא השמדת המדינה והעם האיראני", סיפרה אחת מתושבות המדינה לחדשות 13. "אם בני המשפחה שלי היו גרים במדינה אחרת, הם היו מחלימים מהקורונה ולא מתים ממנה, בלי ספק", הצהירה. תושב אחר סיפר: "בבתי החולים חסר להם לרוב ציוד לטיפול בכל המחלות, לא רק בקורונה. רק בבתי החולים הפרטיים יש ציוד מספק והם גובים סכומים מפחידים מהאנשים".

אזרחים מתגוננים מפני נגיף הקורונה בשווקים באיראן
אזרחים מתגוננים מפני נגיף הקורונה בשווקים באיראן | צילום: רויטרס

"באיראן, משטר האייתוללות שולט בנפש, ברכוש ובכבוד של העם", הוסיפה תושבת המדינה. "ברור שהמשטר האסלאמי לא מדווח על מספר המתים כי הוא מפחד מהעם האיראני שכאשר יידע את האמת, יתקומם נגדו. בני משפחתי מתו מקורונה כי לא יידעו אותם שהם חולים". תושב אחר הוסיף: "אם אני משווה את איראן למדינה כמו ישראל, זה בכלל לא נתון להשוואה כי ישראל מתחשבת באזרחים שלה ולפחות עשתה הסגר מלא במדינה, אבל לנו אין עדיין הסגר".

לראשונה, למשמרות המהפכה באיראן אין פתרון מול האיום הזה - אלא רק ניסיון לשרוד ועם מוכנות להקריב אלפים של מתים מתוך הציבור האיראני, העיקר להמשיך הלאה את המהפכה. "אני מקווה שעם התקוממות העם האיראני, המשטר הזה יושמד בהקדם האפשרי", סיכמה תושבת המדינה.