עדויות מבפנים: העומס והקשיים במחלקת הקורונה - שנפתחה רק היום

למרות שרק נפתחה, הצוות הרפואי במחלקה החמישית לטיפול בחולי הנגיף בביה"ח הדסה עין כרם כבר מתמודד עם חוסר ודאות ומצבם השביר של החולים: "מטופל אמר לי שהוא אופטימי - ובסוף הוא נפטר"

זמן צפייה: 04:31

הצוות הרפואי שמאייש את מחלקת הקורונה החמישית בבתי החולים הדסה עין כרם נאלץ להתמודד עם טיפולים רפואיים, חוסר ודאות ומצבם השביר של החולים. על אף שהמחלקה נפתחה רק היום - הצוות הרפואי יודע שבקרוב המחלקה כולה תתמלא בחולים - "השוני הוא שהפעם החומרה של החולים הרבה יותר משמעותית", אמרה דבורי דוכן, המנהלת הסיעודית של המחלקה.

אחד המטופלים שאושפז במחלקה החדשה הוא אלעד שבו בן ה-31, אב לשלושה ילדים ומהנדס תוכנה: "בשבוע האחרון חוויתי סיוט. יש לי חום 39 מעלות בכל יום, אני סובל מבעיות נשימה", סיפר. עוד הוסיף כי "מיום שני שעבר אני בלי המשפחה ובלי הילדים. זה קשה, וזה שובר אותי פסיכולוגית". סיפור זה, הוא סיפורם של חולים רבים אשר מגיעים למחלקת הקורונה החדשה הזו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

תומכי טראמפ פרצו לקפיטול: הדיון על אישור ניצחון ביידן הופסק

מסתמן: השר דרעי יועמד לדין בגין עבירות מס – כפוף לשימוע

גנץ מצא יו"ר חדש – ועדת הבדיקה לרכש הצוללות תחדש את פעילותה

מחלקת קורונה חמישית בהדסה עין כרם
מחלקת קורונה חמישית בהדסה עין כרם | צילום: חדשות 13

אינגה בן דורי, אחות במחלקת הקורונה החדשה שנמצאת בשבוע ה-29 להריונה, עדיין לא התחסנה ומתעקשת להמשיך לעבוד כמו כולם. "מבחינה רגשית אני מרגישה נורא. קשה לי מאוד בבית כי ברגע שאני חוזרת אני מתחילה לעבד ולעכל את כל היום שעבר עליי".

על אף העומס המתגבר, חברי הצוות הרפואי לא יכולים לעצור לרגע את עבודתם, וכל אחד מהם נושא איתו סיפור של מטופל או מטופלת שהוא לא יכול לשכוח. "טיפלתי במישהו שהיה בהכרה מלאה והוא שאל אותי, 'אז רגע, אני במצב שאתם הולכים להרדים אותי?'. לאחר מכן הוא אמר, 'אני אופטימי, אני יודע שיהיה בסדר'. אך לבסוף הוא נפטר, וזה נורא", סיפרה בן דורי.