לאחר מבצע תרומות: לא נמצא מח עצם שמתאים לאימרי חי בן השנתיים

5,600 דגימות נאספו כדי להציל את חייו של הפעוט שחלה במחלת דם נדירה, אך אף אחת לא נמצאה מתאימה. משפחתו תבחן אפשרויות נוספות לפעולה בשבועות הקרובים

זמן צפייה: 03:13

לאחר מבצע תרומות במסגרתו נאספו 5,600 דגימות מח עצם, לא נמצא תורם מתאים כדי להציל את חייו של אמרי חי בן השנתיים שחלה במחלת דם נדירה. בשבועות הקרובים משפחתו תבחן יחד עם הרופאים אפשרויות נוספות שיכולות להציל את חייו. התרומות שנאספו במבצע לאימרי, יכנסו למאגר התורמים של "עזר מציון" וירחיבו את הסיכוי להציל חולים רבים אחרים בישראל שזקוקים לתרומת מח עצם.

כזכור, לפני כחודש נפתח ברחבי הארץ המבצע להצלת חייו של אימרי חי. משפחתו קראה לציבור להגיע למוקדים השונים ולבדוק את התאמתם לתרומה.

המחלה של אימרי נקראת MDS והיא גורמת לתאים בגוף לא להבשיל, כתוצאה מכך הם אינם מתפרקים והופכים לתאים סרטניים. לדבריה של אוראל חי, אמו של אימרי, "במקרה של אימרי המחלה אינה גנטית אלא נרכשת, ובדרך כלל היא תוקפת אנשים מעל לגיל 40, מה שהופך את המקרה של אימרי לנדיר ביותר".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

החשד לשחיתות במונדיאל בקטאר: נשיא אופ"א לשעבר פלאטיני נעצר

רוסיה: החלטת איראן להגדיל את מאגר האורניום מובנת – אך מדאיגה

עקב הטענה שנפגש עם לפיד בווינה: ליברמן תבע את "קפטן ג'ורג'"

אמרי חי, חלה במחלת דם נדירה
אמרי חי, חלה במחלת דם נדירה

"אנחנו משתדלים שאימרי לא יבין מה הולך לקרות מחר", אמרה אוראל, והוסיפה: "אנחנו מקווים שלא יזכור שום דבר מהחוויה, לא את מה שכבר עבר ולא את מה שהוא הולך לעבור. החיים שלנו אמנם קצת נעצרו, אבל אנחנו מנסים לתת לו להמשיך את שגרת חייו כמה שיותר".

אוראל הוסיפה כי בזכות עמותת "עזר מציון", שעומדת לצד המשפחה מתחילת הדרך, המשפחה הצליחה להגיע להסכם עם המעבדה בארצות הברית לפיו תוך שלושה שבועות יהיו תשובות. "אנחנו מקווים שיימצא סוף סוף תורם", סיכמה.