המבצע להצלת אימרי בן השנתיים: "מקווים שנצליח למצוא תורם"

אימרי חן, הסובל ממחלת דם נדירה, זקוק לתרומת דם מאנשים ממוצא מזרח-אסיאתי בגילאי 50-18 שאינם חולי סכרת. משפחתו קוראת לציבור לבדוק התאמה ע"י דגימת רוק ומקווה "שלא יזכור דבר מהחוויה"

זמן צפייה: 03:13

מחר (רביעי) ייפתח ברחבי הארץ המבצע להצלת חייו של אימרי חי בן השנתיים, הסובל ממחלת דם נדירה. משפחתו קוראת לציבור להגיע למוקדים השונים ולבדוק את התאמתם לתרומה. הבדיקה עצמה מצריכה דגימת רוק, שאורכת עשרים שניות בלבד.

אמו של אמרי, אוראל חי, הסבירה בתוכנית "החדשות עם יעקב אילון" על ההליך: "התורמים חייבים להיות בטווח הגילים 50-18, לא חולי סכרת ואנשים שלא נבדקו מעולם למאגר". חי הדגישה כי "התורמים הפוטנציאליים צריכים להיות ממוצא עיראקי, טורקי, גיאורגי, אזרבייג'אני או ארמני". אדם שיימצא מתאים, יתבקש לתרום מנת דם לאימרי.

אמרי חי, חלה במחלת דם נדירה
אמרי חי, חלה במחלת דם נדירה

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"רפואה מותאמת אישית": בדיקת הדם שיכולה למנוע סרטן במעי הגס

חשד לרשלנות במעבדה: נשים קיבלו תוצאות שגויות בבדיקת סרטן השד

סכנת משככי הכאבים: 3 מתו מהסנפת מדבקה לטיפול בחולי סרטן

אמרי חי, חלה במחלת דם נדירה
אמרי חי, חלה במחלת דם נדירה

המחלה של אימרי נקראת MDS והיא גורמת לתאים בגוף לא להבשיל, כתוצאה מכך הם אינם מתפרקים והופכים לתאים סרטניים. לדבריה של חי, "במקרה של אימרי המחלה אינה גנטית אלא נרכשת, ובדרך כלל היא תוקפת אנשים מעל לגיל 40, מה שהופך את המקרה של אימרי לנדיר ביותר".

"אנחנו משתדלים שאימרי לא יבין מה הולך לקרות מחר", אמרה חי, והוסיפה: "אנחנו מקווים שלא יזכור שום דבר מהחוויה, לא את מה שכבר עבר ולא את מה שהוא הולך לעבור. החיים שלנו אמנם קצת נעצרו, אבל אנחנו מנסים לתת לו להמשיך את שגרת חייו כמה שיותר".

חי הוסיפה כי בזכות עמותת "עזר מציון", שעומדת לצד המשפחה מתחילת הדרך, המשפחה הצליחה להגיע להסכם עם המעבדה בארצות הברית לפיו תוך שלושה שבועות יהיו תשובות. "אנחנו מקווים שיימצא סוף סוף תורם", סיכמה.