משרד הבריאות נגד פרופ' מטות: "חשש שתאוות פרסום גוברת על אחריות"

בציוץ בטוויטר הרשמי של המשרד נכתב כי הצעתה של מנהלת מערך טיפול נמרץ באיכילוב שלא לאמת חלק נרחב מהנדבקים, כדי לאפשר התפשטות מהירה ונרחבת יותר של המחלה, עלולה להביא לפגיעה קשה בקבוצות שבסיכון. "גורמים קולניים מייצרים שיח חסר אחריות שמטרתו לכרסם באמון הציבור"

פרופ' עידית מטות

משרד הבריאות יצא הערב (שבת) במתקפה חריפה נגד פרופ' עידית מטות, מנהלת מערך הרדמה, כאב וטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל אביב, בעקבות הצעתה שלא לאמת חלק נרחב מהנדבקים, ובכך לאפשר התפשטות מהירה ונרחבת יותר של המחלה.

"בעוד מערכת הבריאות משקיעה מאמץ אדיר לשמירה על בריאות הציבור והצלת חיים, מתעוררים גורמים קולניים, לרבות רופאים, שמייצרים שיח חסר אחריות שמטרתו לכרסם באמון הציבור", נכתב בציוץ של משרד הבריאות, "גם במאבק בזן האומיקרון, משרד הבריאות נוהג במקצועיות ובשיקול דעת על מנת לשמור על בריאות הציבור, לצד השמירה על המשק, החינוך, התרבות וככל הניתן על שגרת חיים לצד הקורונה".

עוד נכתב: "הצעתה של פרופ' מטות שלא לאמת חלק נרחב מן הנדבקים ובכך לאפשר התפשטות מהירה ונרחבת יותר של המחלה, אינה מקובלת על משרד הבריאות. המדיניות שמציעה פרופ׳ מטות עלולה להביא לפגיעה קשה בקבוצות שבסיכון, לעלייה במספר החולים הקשים ולתמותה".

"לצערנו, התנהלותה של פרופ׳ מטות, והשפה שבה בחרה להביע את הביקורת שלה, מעלים חשש שתאוות פרסום גוברת לעיתים על אחריות", סיכמו במשרד הבריאות, "בנוסף, יש לציין כי השימוש בעמוד הרשמי של בית חולים ממשלתי לטובת הבעת עמדה אישית - פסול ואסור".