בצה"ל שוקלים: הכנסת מאות אלפי ישראלים להסגר לפני ליל הסדר

המודל שמיושם כעת בבני ברק עשוי להתרחב לערים נוספות - בהן אלעד, מודיעין עילית והשכונות החרדיות בבית שמש - שיהיו נתונות תחת ניהול לוגיסטי של צה"ל. לשם כך נדרש הצבא לרתום אוגדות שלמות

זמן צפייה: 00:50

צה"ל נערך להעתיק את המודל שמיושם כעת בבני ברק - שבמסגרתו אוגדה 98 מתפעלת לוגיסטית את העיר - למקומות נוספים, בראשם השכונות החרדיות בבית שמש, אלעד, מודיעין עילית ובית"ר עילית. זאת, לפני ליל הסדר.

המשמעות היא שמאות אלפי ישראלים יהיו תחת הסגר, ותחת ניהול לוגיסטי ומבצעי של צה"ל. הדבר מחייב את הצבא לרתום חטיבות ואוגדות שלמות למאמץ.

מעיריית בית"ר עילית נמסר כי החל מהיום, תתאפשר כניסה לעיר לתושבי העיר בלבד. עוד הודגש כי לא תתקיים הגעלת כלים במרחב הציבורי.

עוד בחדשות 13:

הרמטכ"ל ביקר בבני ברק: "נמשיך להגדיל הסיוע לרשויות המקומיות"

שוק העבודה קורס: שיעור האבטלה באילת קפץ מ-3% ל-70%

חולה קורונה נעצר כשהוא נוסע באוטובוס ציבורי בדרכו לירושלים

אביב כוכבי בבני ברק
אביב כוכבי בבני ברק | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, בממשלה חושבים על היום שאחרי הפסח - ומתכוננים לאפשר בהדרגה פתיחה של החנויות. פתיחת החנויות תעישה תחת כמה כללים: בין היתר שמירת מרחק של שני מטרים ובדיקות חום.

בשלב הראשון מדובר על פתיחת חנויות ברחוב אינן בתוך מרכזי קניות, שהן יותר בטוחות. אם הניסיון יצלח, יעשו פיילוט בחלק מהקניונים, ויראו אם אנשים מצליחים לשמור על ההנחוית.

במקביל, הרשתות הגדולות דנו היום עם מנכ"ל משרד האוצר, שהתחייב כי בתוך 24 שעות הוא יעביר את המתווה ל-6 מיליארד שקלים פיצוי לעסקים שהמחזור שלהם נפגע מעל ל-25%. מדובר במענקים שהמדינה נותנת לבעלי עסקים כדי להעיר את הכלכלה.

קניון ריק בעקבות נגיף הקורונה
קניון ריק בעקבות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום התייחס שר הביטחון נפתלי בנט להסגר שהוטל על בני ברק במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, והצהיר כי צה"ל יעתיק את המודל לערים חרדיו נוספות. לדבריו, לשם כך יהיה צורך בכוחות נרחבים של צה"ל.

בתוך כך, כתב השר בחשבון הפייסבוק שלו: "אני כרגע בבני ברק יחד עם חיילי אוגדה 98 ופיקוד העורף אשר מחלקים במהלך היום כ-12,000 ארוחות חמות בפתחי הבתים של קשישים ומבודדים. לא נפקיר אף אחד".

בד בבד ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אף הוא לנהלים החדשים בבני ברק ולשיח הציבורי סביב הסוגיה: "אני מגנה בתוקף את ההסתה הפרועה נגד הציבור החרדי, שהפנים את הסכנה ואת הוראות משרד הבריאות. מגפת הקורונה לא מבדילה בין חרדים לחילונים, בין ערבים ליהודים. גם אנחנו לא. המלחמה הזאת היא של כולנו. יחד ננצח אותה. אני מחזק אתכם".