בעקבות טעות בבדיקות: בת 70 קיבלה מנות דם מיותרות - ומתה

האישה הגיעה לבית החולים איכילוב אחרי שנחבלה בביתה, ושם קיבלה טיפול חירום שגוי בעקבות חשד מוטעה לרמת מוגלובין נמוכה. מצב בת ה-70 הידרדר והיא הלכה לעולמה כעבור מספר ימים

זמן צפייה: 01:29

אישה כבת 70 שהגיעה לבית החולים איכילוב לפני כשלושה שבועות לקבלת טיפול לאחר שנפלה בביתה ונחבלה, קיבלה מנות דם מיותרות בגלל טעות קשה בבדיקות הדם - ומתה.

הטעות התרחשה כיוון שבבית החולים החדירו לה עירוי של נוזלים לווריד, ומאותו הווריד לקחו גם בדיקות דם. מדובר בטעות חמורה, שכן הנוזלים מדללים את הדם באותו כלי דם ומשבשים את תוצאות הבדיקה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הצעת החוק של האוצר: גיל הפרישה לנשים יעלה ל-65 עד 2033

בשטח בנוי, מיוער ותת קרקעי: צפו באימון צה"ל המדמה קרב בלבנון

אוחנה הבהיר בפגישה עם חיות: יש לכבד כל פסיקה של בית המשפט

תרומת דם
תרומת דם | צילום: fotolia

בדיקת הדם חזרה עם רמת המוגלובין שעמדה על 4, תוצאה נמוכה מאוד שיכולה להעיד על דימום חריף ואיבוד דם. לכן, החלו בנוהל חירום ובמתן דחוף של מנות דם, ורק לאחר קבלת המנות התבררה הטעות.

מתן של מנות דם במקרה של מוגלובין תקין עלול ליצור עומס גדול על הלב ולגרום לבצקת בריאות. מצבה של האישה הידרדר, היא הועברה לטיפול נמרץ וכאמור נפטרה כעבור ימים ספורים.

מבית החולים איכילוב נמסר בתגובה כי "מדובר באישה עם מחלות רקע רבות ומורכבות שהתקבלה לאחר אירוע טראומה עם הידרדרות נשימתית שהלכה והחריפה. במהלך שהותה במיון, קיבלה עירויי דם בחשד לדימום שנשלל בהמשך. בית החולים בודק את פרטי המקרה ומשתתף בצערה של המשפחה".