תקשורת משובשת: כך משפיעות המסכות על האינטראקציה החברתית

המסכות גורמות לאנשים להסתגר, למעט בחיוכים ולהרים את הקול כדי שיבינו מה הם אומרים. אך למרות הנחיות הריחוק - הישראלים לא יוותרו על סלפי עם השורדת האהובה • בשביל לקבל חיבוק, חלק ב'

זמן צפייה: 09:03

האם לעטיית מסכה יש השלכות על יכולת הדיבור והתקשורת שלנו? פרופ' בועז בן דוד שחקר את הנושא, מצא כי לחבישת המסכה ישנה השפעה על היכולת שלנו להרגיש קרבה או חיבה לבני אדם אחרים: "אין לנו הבעות פנים והמסכה מעוותת את הקול שלנו. בעצם תנועת השפתיים שלנו לא נקלטת אצל בן השיח, שמאזין לי אך לא מבין אותי".

אם המבוגרים מתקשים להסתגל למסכות, אז אצל תינוקות המצב עלול להיות מסוכן אף יותר - "אחד הדברים הראשונים שתינוקות לומדים הם הפנים האנושיות", אמרה חוקרת המוח ד"ר שיר אציל, והוסיפה: "המסכה פוגעת בסממן החברתי הכי משמעותי עבורם מבחינת ההישרדות שלהם".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ירי בוצע לעבר עוטף עזה – זוהתה נפילה בשטח פתוח

בשל הפרת ההנחיות: ח"כ מיקי לוי יעזוב תפקידו בוועדת הקורונה

בכירה במשרד הבריאות נגד פרופ' מטות: "מעוותת את המציאות"

הדוגמנית אלה איילון מצלמת סלפי
הדוגמנית אלה איילון מצלמת סלפי | צילום: חדשות 13

ד"ר ארז פרויד, שביצע מחקר בינלאומי שבדק על כמה דרמטיות הן ההשלכות של עטייפת מסכה על הפנים, גילה כי גם אחרי חצי שנה לתוך הקורונה, אנשים עדיין מתקשים להתסגל למציאות החדשה שנוצרה: "חשבתי שאנשים כבר רכשו מספיק ניסיון עם המסכות ויהיו מסוגלים לזהות פנים של אחרים, אך לצערי הרב התשובה היא לא".

למרות התקנות על ריחוק חברתי, ישראלים רבים לא עומדים בפיתוי ומבקשים לצלם תמונות סלפי עם הדוגמנית והשורדת אלה איילון: "יש אנשים שלא באמת אכפת להם והם לא מפחדים", אמרה איילון והוספיה: "אני משתדלת להיות הכי חמה שאפשר בגדר ההנחיות". יש הסוברים שגם ביום של אחרי המסכות, הניגוד הזה בין קרבה לריחוק עשוי להישאר איתנו לאורך שנים רבות.