בשבת: מסביב לשעון עם הצוות הרפואי של ביה"ח שיבא שנלחם בשפעת

הרופאים והאחיות קורסים תחת עומס המטופלים, כאשר מדובר בשנה אלימה במיוחד בגזרת המחלה. מנהל מחלקת פנימית ב' בביה"ח אמר שהתופסה עומדת על 45 במקום 37. "איקס שימת לב מתחלק ליותר אנשים"

זמן צפייה: 02:36

אנחנו רגילים להתייחס לשפעת כאל צינון שעובר תוך כמה ימים עם טיפול מינימלי, אבל במערכת הבריאות יודעים שזה לא המצב בפועל – ובבתי החולים מדברים על שנה אלימה במיוחד בגזרת המחלה, כאשר אמש (חמישי) הלך לעולמו הקורבן ה-15.

צוות חדשות 13 הצטרף השבוע לצוות הרפואי בבית החולים "שיבא" שבתל השומר, כדי להמחיש את הצפיפות של החורף במחלקות הפנימיות. פרופ' הווארד עמיטל, מנהל מחלקת פנימית ב', אמר כי התפוסה במחלקה עומדת על "במקום 37 חולים, משהו כמו 45".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בעקבות תחקיר חדשות 13: משרד הבריאות פשט על חנות הרופא המתחזה

אוסטרליה בוערת – והאזרחים זועמים: "הממשלה לא עושה מספיק"

שנה לאחר שאיבדו את בנם התינוק בפיגוע: שירה ועמיחי מדברים

Propie
. פרופ' הווארד עמיטל, מנהל מחלקת פנימית ב' בבית החולים ''שיבא'' שבתל השומר

פרופ' עמיטל סיפר על הקושי של הצוות הרפואי לעמוד בעומסים: "זה מתבטא בכך שהצוות רץ ליותר חולים, שחולים מרגישים שפחות נותנים להם שימת לב, וזה נכון, כי אותו איקס שימת לב מתחלק ליותר אנשים. כמובן, אין עלייה בתקנים בגלל שאתה עובר את מאת האחוזים".

אילון מגן לא התחסן, חלה בשפעת והתאשפז במשך שבוע. "חשבתי על חוכמת ההמונים שיש כזה אנטי נגד החיסונים. עכשיו אני יודע שחוכמת ההמונים הזאת לא חכמה כל כך", אמר. גם אשתו של אילון לא התחסנה וחלתה: "היינו חולים בצוותא. הוא לא היה מסוגל לעמוד על הרגליים. לשנינו היה קצת פחד לקחת חסינוים, וזה כבר לא יקרה".