נתונים חושפים: חולי אומיקרון במצב קשה משתחררים מהר יותר מביה"ח

משרד הבריאות מדווח כי באופן סטטיסטי, חולה קשה שמגיע לבית חולים כתוצאה מזן האומיקרון - מאושפז למשך 7.4 ימים, לעומת חולה בזן הדלתא שאושפז בממוצע כ-11.4 יום. משך ימי האשפוז הכולל של זן הדלתא עומד על 64,921 יום - כפול לעומת זן האומיקרון - שעומד על 30,834 יום עד כה

זמן צפייה: 02:34

פרסום ראשון: נתונים חדשים שפורסמו היום (שני) על ידי משרד הבריאות, חושפים כי חולי אומיקרון במצב קשה משתחררים מהר יותר בממוצע מבתי החולים בארץ, לעומת חולים קשה כתוצאה מזן הדלתא.

לפי הנתונים, חולה קשה כתוצאה מזן האומיקרון אשר מגיע לבית החולים, מאושפז בממוצע במשך 7.4 ימים, בהשוואה לחולה קשה כתוצאה מדלתא, שאושפז בעבר כ-11.4 ימים לרוב. כלומר, החולים במצב קשה שמגיעים לאשפוז בגל האומיקרון, משתחררים "מהר" יותר בהשוואה לחולים קשה שאושפזו בגל הדלתא, כשלושה ימים קודם לכן בממוצע.

עוד עלה מהנתונים, כי במסגרת גל הדלתא, שנמשך בין 3 במאי 2021 ל-15 בנובמבר באותה השנה, כלל ימי האשפוז של 5,679 החולים באורח קשה, באופן מצטבר הגיע ל-64,921 ימים. לעומת זאת, בגל האומיקרון שהחל ב-16 בדצמבר 2021 ועדיין נמשך, משך ימי האשפוז של 4,164 חולים עד כה הוא 30,834 יום - כלומר פחות ממחצית מאשר בזן הדלתא.

נתונים אלו נוסכים תקווה במקבלי ההחלטות, שמקווים כי התחלואה הקשה בבתי החולים תרד בשבועיים הקרובים - לצד משך האשפוז הקצר יותר של חולי האומיקרון לעומת זן הדלתא. מן הצד השני, ישנם גם גורמים במערכת הבריאות שמעריכים כי שחרור מהיר של חולי אומיקרון, עלול להצביע דווקא על קושי של הצוותים הרפואיים להגיע לכל החולים המאושפזים - ולכן החולים משוחררים מהר יותר.