מחלקות בביה"ח ברזילי נהרסו מרקטות - ונבנות מחדש ללא מיגון

שתי רקטות שפגעו ישירות בבית החולים באשקלון במהלך החודש האחרון החריבו שתי מחלקות וגרמו הרס רב. לאחר שמשרד הבריאות לא העביר את התקציב הדרוש, המחלקות נבנות פעם נוספת - ללא המיגון הדרוש

זמן צפייה: 03:19

בית החולים ברזילי באשקלון ספג במהלך החודש האחרון שתי פגיעות ישירות מרקטות, שהחריבו את המכון להתפתחות הילד והמחלקה הגניקולוגית שמכילה בתוכה את מחלקת היריון בסיכון ונשים. בנוסף, גם הגשר המוביל בין חדרי הניתוח למחלקות ניזוק כתוצאה מהפגיעות. עם זאת, ועל אף שאשקלון ניצבת בפסגת הערים המטווחות ביותר במלחמה האחרונה, לחדשות 13 נודע היום (שלישי) כי כעת מתבצעות עבודות לשיקום המחלקות ההרוסות - מבלי שמשרד הבריאות העביר את התקציב הדרוש על מנת לבנות אותן מחדש בצורה ממוגנת.

בעקבות זאת, אותן המחלקות שכבר נפגעו ונהרסו מפגיעות רקטה עלולות לההרס פעם נוספת ולהביא לפגיעה בשלומם של המטופלים. ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות השקיע בעשור האחרון מאות מיליוני ש"ח בבית החולים ברזילי לרבות בניית בניין כירורגי חדיש עם טיפול נמרץ חדרי ניתוח ומיון ממוגנים".

משרד הבריאות
משרד הבריאות | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

עוד נמסר: "משרד הבריאות תקצב את השיקום של מרפאות החוץ והגשר שניזוקו במלחמה כאשר, שיקום הגשר נמצא בתהליכי סיום. כל מבנה שניזוק ייבנה מחדש במימון מלא של המדינה". למעשה, תגובת המשרד מאשרת את העברת התקציב לשיקום המחלקות, אך ללא המיגון הדרוש להן.