במקום ה-9: שיבא מטפס בדירוג בתיה"ח הטובים בעולם

זו השנה השישית ברציפות שהמרכז הרפואי בתל השומר מדורג בצמרת בתי החולים הטובים בעולם, לפי "ניוזוויק". תהליך הבחירה מתבסס על הישגים בתחומי המחקר, הטיפול והחדשנות וכן על המלצות שהתקבלו בסקר בינלאומי בקרב כ-80 אלף אנשי מקצוע. הנשיא הרצוג בירך: "רגע מזוקק של גאווה ישראלית"

זמן צפייה: 00:18

המגזין האמריקני היוקרתי ניוזוויק הכריז היום (רביעי) על רשימת בתי החולים הטובים בעולם - והמרכז הרפואי שיבא נבחר למקום התשיעי. "זהו רגע מזוקק של גאווה ישראלית",בירך נשיא המדינה יצחק הרצוג את המרכז הרפואי שיבא. "בתקופה המאתגרת הזאת, שיבא מוכיח כבר פעם שישית ברציפות את המקצועיות ואת האיכות. בהרבה מובנים זוהי הבעת אמון אמיתית במערכת הבריאות הישראלית כולה, שאני מודה לה מעומק לבי".

הטיפול בפצועי מלחמת חרבות ברזל, והנתונים חסרי התקדים העומדים על למעלה מ-98% הישרדות לאחר פציעה בשדה הקרב, לצד המומחיות של שיבא כמרכז המתמחה בשיקום משולב גוף-נפש, הציבו את המרכז ואת מערכת הבריאות הישראלית בטופ של הרפואה העולמית. זו השנה הששית ברציפות ששיבא מדורג בצמרת בתי החולים הטובים בעולם, והוא ממשיך לטפס ברשימת הטובים ביותר ולהיות מוצב במקום התשיעי.

הדירוג היוקרתי של מגזין ניוזוויק מבוצע על ידי חברת הדאטה העולמית סטטיסטה. כאמור, השנה נמצא המרכז הרפואי שיבא במקום התשיעי, לצד בתי חולים מובילים בעולם בהם מאיו קליניק, קליבלנד קליניק, טורונטו ג'נרל, שריטה בגרמניה ועוד.

חדר טיפולים בבית החולים שיבא בתל השומר
חדר טיפולים בבית החולים שיבא בתל השומר | צילום: אבי דישי, פלאש 90

תהליך הבחירה מתבסס על הישגים בתחומי המחקר, הטיפול הרפואי והחדשנות, על המלצות שהתקבלו בסקר בינלאומי בקרב 80,000 רופאים, מנהלי בתי חולים ואנשי מקצועות הבריאות, סקרי שביעות רצון שנערכו בקרב מטופלים וכן לפי מדד המשקלל פרמטרים של איכות ובטיחות הטיפול.

בתי החולים הטובים ביותר בעולם נבחרים מבין 2,400 מוסדות ביותר מ-30 מדינות, ובהן ארה"ב, גרמניה, יפן, צרפת, איטליה, קולומביה, ברזיל, אוסטרליה ועוד.

פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא: "מדובר בהבעת אמון יוצאת דופן של הקהילה הבין-לאומית במערכת הרפואית בישראל. אני מקדיש את ההישג הזה למערכת הבריאות הישראלית כולה, שחוזקותיה בלטו ביתר שאת בעת המבחן של המלחמה. הישג זה הוא עדות נוספת לחוסנה של מערכת הבריאות, שממשיכה להיות כתמיד עוגן עבור מדינת ישראל".