פרסום ראשון: המחדלים בפינוי הפצועים ההמוני במהלך השבת השחורה

מחדלים קשים עולים מהמסקנות הראשוניות של תחקיר שבוצע על-ידי המועצה הלאומית לטראומה ולרפואה דחופה, אודות פינוי הפצועים במהלך השבת השחורה. מהתחקיר עלה כי לא היה כמעט ויסות של פצועים במהלך השבת - וכי יש בתי חולים שקיבלו בין 400 ל-600 פצועים תוך כמה שעות, מבלי שהועברו לבתי חולים אחרים

זמן צפייה: 01:51

פרסום ראשון: מחדלים קשים עולים מהמסקנות הראשוניות של תחקיר שבוצע על-ידי המועצה הלאומית לטראומה ולרפואה דחופה אודות פינוי הפצועים במהלך השבת השחורה, כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית.

מהתחקיר עולה כי לא היה כמעט ויסות של פצועים במהלך השבת, ומסקנת המועצה היא כי צריך להיות אחראי אחד לנושא הזה. התחקיר מצא כי יש בתי חולים שקיבלו בין 400 ל-600 פצועים תוך כמה שעות, מבלי שהועברו לבתי חולים אחרים. חולים שכן הועברו, בשעות ערב, עברו ללא תיעוד רפואי - דו"ח ניתוח, תוצאות בדיקות דם וכו' - ואז היו צריכים לעבור את הבדיקות מחדש בבית החולים שקלט אותם.

פינוי פצועים באשקלון מלחמה בעוטף עזה
פינוי פצועים באשקלון במהלך השבת השחורה | צילום: רויטרס

התחקיר קבע כי בלתי סביר בעליל שלא קיימת מערכת של שיתוף בין בתי החולים. עוד נמצא כי היו מקרים של אובדן גפיים בגלל מחסור של חוסמי עורקים שלא עברו המרה בזמן, וכך נוצר נמק ופצועים איבדו גפיים. בנוסף, נמצא כי זמן של בין 5 ל-10 דקות לכל פצוע במחלקה לרפואה דחופה איננו מספק, וכי זה זמן קצר מדי כדי להחליט האם להעביר לחדר ניתוח, למחלקה או לבית חולים אחר.