המטופל שלקה בזיהום לאחר בדיקת גסטרו: "המצב התדרדר מהר מאוד"

5 מטופלים שעברו בדיקות גסטרו במכון פרטי ומוכר בהרצליה אושפזו זמן קצר לאחר מכן עם זיהום חמור בדמם, ובמשרד הבריאות מעריכים כי הסיבה היא טיפול לקוי בחומר ההרדמה שקיבלו. אחד המטופלים סיפר: "הרופא אמר לי שהיו עוד כמה מקרים שדיווחו על אותם סימפטומים - והמליץ לי להתפנות למיון"

זמן צפייה: 03:04

ארבעה גברים ואישה אחת בשנות ה-50-40 לחייהם אושפזו היום (שני) עם זיהום חריף בדמם, לאחר שעברו בדיקה במכון "גסטרו סנטר" בהרצליה. אחד המטופלים סיפר כי התקשר למכון שבו ביצע את הבדיקה, ולדבריו "הרופא אמר שהיו עוד כמה מקרים של חולים שהיו אצלו במרפאה ודיווחו על אותם סימפטומים, ופונו לבית חולים. הוא המליץ לי גם להתפנות למיון".

מדובר במכון פרטי ומוכר שעובד עם קופות החולים והביטוחים המשלימים, ובו מתבצעות בין היתר בדיקות גסטרו. לפי העדויות, מהלך הבדיקה של 5 המטופלים נראה שגרתי, אלא שבערך שעה לאחר שחזרו לבתיהם - החלו אצל כל אחד מהם תסמינים. לדברי המטופל: "בסיום הבדיקה הייתי כחצי שעה שם בהתאוששות, וכבר כשהלכתי הרגשתי לא טוב. איך שהגעתי הביתה מאוד מהר המצב התדרדר לצמרמורות, קור עז. מדדתי חום והיה לי 38.7, ולא יכולתי להתפנות למיון. אמרתי לעצמי שזה או אמבולנס או לא יודע מה, כי לא הייתי מסוגל לזוז. הייתי במצב מאוד קשה".

המטופלים שחשו ברע פנו תחילה למכון הגסטרו, שם הבינו מייד שיש קשר בין המקרים, ושלחו אותם למיון. החשוד המיידי הוא הפרופופול, חומר ההרדמה הנפוץ ביותר, שבו נעשה שימוש בבדיקה שעברו 5 המטופלים. לפי פרופ' רונן בן עמי, מנהל המערך למחלות זיהומיות באיכילוב, "יש בחומר הזה ריכוז גבוה יחסית של שומנים, והוא מצע טוב לגידול פטריות וחיידקים. היו כבר מקרים של התפרצויות שעירבו מספר מטופלים, שקיבלו מזרקים שהוכנו בצורה לא סטרילית".

פרופ' שמעון בר מאיר, מנהל מכון "גסטרו סנטר", סיפר: "ראיתי את החולים, לא היה עוד חום - אבל הרגישו כמו חום, ומכיוון שהיו כמה חולים, המחשבה הראשונה הייתה שאולי הפרופופול הוא מזוהם. לכן, אצל החולה הבא עשינו (בדיקה) כבר עם אמפולה אחרת, ולא היו בעיות. כנראה נעבוד אך ורק עם אמפולות קטנות, כדי שלא יהיה מגה-פיגוע".

בינתיים, המכון נסגר היום וייפתח שוב רק בשבוע הבא, לאחר בדיקה מקיפה של משרד הבריאות. ל-5 המטופלים לא נשקפת סכנת חיים, וההערכה היא שהם ישוחררו לבתיהם בתוך כמה ימים.