הורוביץ יבקש לאשר: תו ירוק בכל חלל סגור מעל 100 משתתפים

בדיון שמתקיים בשעה זו, שר הבריאות מקדם את מתווה משרדו לפיו הנוכחים באירועים המוניים ידרשו להציג תעודת מתחסן או מחלים - או בדיקה שלילית. בשלב זה, אין כוונה להגביל את כמות האנשים

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

שר הבריאות ניצן הורוביץ יבקש משרד הקבינט לאשר את מתווה משרדו לפיו המשתתפים באירועים מעל 100 בני אדם ידרשו להציג תעודת מתחסן, תעודת מחלים או בדיקת קורונה שלילית - כך עולה מדיון שמתקיים בשעה זו (שני) בהשתתפותם של שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שר התרבות חילי טרופר, בכירי משרד הבריאות, נציגי האוצר ונציג המל"ל. כמו כן, שר הבריאות אמר כי לא נשקלת סגירת נתב"ג בעת הזו.

בפתח הדיון, שר הבריאות הבהיר כי "בשלב זה אין כוונה להגביל את מספר המשתתפים באירועים, ולא לנקוט צעדים שיפגעו בפעילות המשק". עוד הוסיף הורוביץ כי "התו הירוק דרוש כעת על מנת למנוע הגבלות שיפגעו במשק ובשגרת החיים בעתיד". בנוסף, בימים הקרובים צפויים השרים להפגש עם הגורמים הרלוונטיים בענפים שונים במשק, עליהם צפוי לחול התו הירוק.

בישיבת סיעת מרצ אמר הורוביץ כי "הכיוון הוא לפתוח את שנת הלימודים כסדרה. התלמידים הישראלים הפסידו הכי הרבה ימי לימודים במדינות המפותחות. אנחנו בכיוון של פתיחה מלאה, עם מתווה של בדיקות".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חודשים לפני רצח חשוקג'י – תוכנת "פגסוס" ריגלה אחר אשתו

השר לביטחון הפנים נגד רע"ם: "הר הבית – לא רק למוסלמים"

"סכנה לבריאות הציבור": תיעוד מתוך מחדל הבדיקות בנתב"ג

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בפתח ישיבת הממשלה לנושא האכיפה והתו הירוק ואמר כי "החלטות הממשלה אינן המלצות, הן מחייבות ומי שיפר אותן ישלם". עוד הוסיף ואמר כי החל מיום רביעי הגעה לאירועים תתאפשר למחוסנים, מחלימים ובעלי בדיקה שלילית וכי "מסכות ושמירה על בידוד הן חובות של האזרח, ואנחנו נעמוד עליהן".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

לצד הדיונים על מתווה התו הירוק, ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה אתמול על שורה של צעדים להגברת האכיפה נגד מפירי בידוד, עקב העלייה במספר המאומתים לנגיף. בין הצעדים שיכנסו לתוקף: הגשת כתבי אישום פליליים, קנסות מהירים ושימוש בכלים טכנולגיים ובמערכת ייחודית שתעביר את מיקומם של מפרי הבידוד למשטרה.

בנוסף, כחלק מהמאבק בהתפשטות הנגיף, לפני יומיים פורסם בחדשות 13 כי בכירים במשרד הבריאות שוקלים לתת את מנת החיסון השלישית של פייזר לחולים מבוגרים, בכפוף לאישור הבטיחות על ידי החברה, עוד לפני שהוכרה כיעילה על ידי הרשויות בארצות הברית.