שני מטופלים מתו מאנטיביוטיקה, משרד הבריאות לא עדכן את בתיה"ח

שני מטופלים שקיבלו אנטיביוטיקה מסוג צפטריאקסון בבתי החולים וולפסון ואסותא באשדוד מתו. לחדשות 13 נודע כי משרד הבריאות לא עדכן את יתר בתי החולים במקרה השני. בעקבות המקרים, הורה משרד הבריאות על הפסקת השימוש באצווה מסוימת של האנטיביוטיקה והקשר בין הדברים נבדק

זמן צפייה: 02:01

פרסום ראשון: שעות אחרי שנודע כי מטופל בן 55 מת אחרי שטופל באנטיביוטיקה "צפטריאקסון" בבית החולים וולפסון בחולון - לחדשות 13 נודע כי מטופלת נוספת שטופלה בתרופה בבית החולים אסותא באשדוד מתה גם היא, אך במשרד הבריאות לא עדכנו את שאר בתי החולים.

ממשרד הבריאות נמסר כי "היה מדובר במקרה בודד ולכן הוא לא דווח ליתר בתי החולים ולא הצדיק ריקול". עם זאת, בכירים במערכת הבריאות דחו את הטענה: "אם המשרד היה מיידע אותנו בזמן, אולי היה אפשר למנוע את המוות בשבת בוולפסון".

מוקדם יותר הורה משרד הבריאות על הפסקת השימוש באצווה מסוימת של אנטיביוטיקה מסוג צפטריאקסון (Ceftriaxone), "בעקבות דיווח על שני אירועים החשודים כרגישות משמעותית לתרופה אצל מטופלים שלא היו ידועים כרגישים בעבר. אחד המטופלים מת בבית החולים וולפסון שבחולון לאחר שטופל באנטיביוטיקה וכעת נבדק הקשר בין הדברים".

משרד הבריאות
משרד הבריאות | צילום: פלאש 90

ממשרד הבריאות נמסר כי "כמו כן, המשרד הורה לבצע בדיקה בבתי החולים ביחס לאפשרות של אירועים דומים בתכשיר המדובר. הדיווחים בבדיקת הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות".

יצוין כי צפטריאקסון היא אנטיביוטיקה מסוג צפאלוספורין, שניתנת בזריקה לווריד בעיקר בבתי חולים והשימוש בה הוא לטיפול בזיהומים חמורים מסוגים שונים - כגון דלקת קרום המוח, דלקת ריאות וזיהומים במערכת השתן. תופעות הלוואי של צפטריאקסון עלולות להתבטא בשלשול, פריחה וכאבים בכיס המרה.