משרד הבריאות הכין סרטון הסברה לרגל יום האיידס הבינ"ל - ונמנע לפרסמו

האם שר הבריאות עיכב את הפרסום? האם הסיבה לכך היא העיסוק ביחסים הומוסקסואליים בסרטון?

יום האיידס הבינ"ל חל היום (חמישי) ובמשרד הבריאות נערכו מראש, יחד עם הוועד למלחמה באיידס, עם סרטון הסברה מיוחד וחשוב שאמור היה להתפרסם היום. עד לשעות האחרונות הסרטון לא פורסם. האם שר הבריאות עיכב את הפרסום? האם הסיבה לכך היא העיסוק ביחסים הומוסקסואליים בסרטון?

סרטון ההסברה למניעת הדבקה ב-HIV בקהילה הגאה, על פי הודעה רשמית של משרד הבריאות משילשום היה אמור לעלות כבר היום, יום האיידס הבינלאומי. "קמנו בבוקר וחשבנו שצריך רק ללחוץ "PLAY", ואז שמו לנו ברקס", סיפר ד"ר יובל לבנת, מנכ"ל הועד למלחמה באיידס. "להבנתי - שר הבריאות, כך נאמר לנו, עוצר את שידור הפרסום".

"כנראה שהעובדה שמדובר שם בגברים הומואים לא מוצאת חן בעיניו של השר", טען ד"ר לבנת. "אני לא הכנתי פרסום אחר כי סמכתי על הקמפיין של משרד הבריאות".

"במשרד הבריאות יש אנשים טובים שעבדו קשה ורוצים שהסרטון הזה ייצא", אמר אבנר ברנהיימר, סופר ועיתונאי פעיל בקהילה הגאה. "ויש את הצד של שר הבריאות, מדובר כנראה באדם, על פי האמונות שלו - כנראה הומופוב גדול".

תגובת משרד הבריאות נמסר בתגובה: הדברים אינם נכונים. העלאת קמפיין ליום האיידס לא התעכבה בשום שלב והוא עולה כמתוכנן.

מלשכת שר הבריאות נמסר בתגובה: בניגוד גמור לנאמר, העלאת הקמפיין לא התעכב בשום שלב בגלל שר הבריאות. השר לא נדרש לנושא ומעולם זה לא הובא לשולחנו.