החניכים נדהמו: במד"א יפתחו קורס פרמדיקים בהפרדה מגדרית לראשונה

קורס פרמדיקים נפתח מדי שנה במד"א, אך השנה לראשונה יתקיים הקורס בהפרדה מגדרית. מדובר בקורס שניתן במסגרת שירות לאומי, כאשר החניכים לא מהמגזר החרדי או שומרים נגיעה. חלקם שביקשו ללמוד בקורס מעורב - נענו כי אין אפשרות לעשות זאת. מד"א: "משתדלים להתחשב ברגשות החניכים. רוב החניכים דתיים ולכן נפתחו השנה שני קורסים נפרדים"

זמן צפייה: 01:54

בכל שנה נפתח קורס פרמדיקים במגן דוד אדום. אלא שהשנה, לראשונה, יתקיים הקורס בהפרדה מגדרית, כך פורסם לראשונה היום (שלישי) בחדשות 13. הקורס נפתח במסגרת שירות לאומי, של כמאתיים חניכים שרובם לא התגייסו לצה"ל מסיבות רפואיות. לא מדובר בחניכים מהמגזר החרדי או שומרי נגיעה, ויש בו גם דתיים וגם חילוניים.

הקורס מתבצע במשך כחצי שנה במסגרת פנימייה של שירות לאומי. אז, גילו החניכים - הבנים והבנות מופרדים, גם במסגרת כיתות הלימוד. אלה מהם שביקשו להשתתף בקורס אחר, מעורב, נענו שבמסגרת השירות אין להם אפשרות לעשות זאת.

ממד"א נמסר בתגובה: "במקרים בהם מתאפשר, אנו משתדלים להתחשב בבקשותיהם וברגשותיהם של החניכים. מאחר ומדובר בקורס הכנה למשרתי השירות הלאומי פטורי שירות צבאי, שרובם דתיים, הוחלט לפתוח בחודש יולי שני קורסים במקביל, אחד לבנים ואחד לבנות. ניתנה גם אפשרות לקורס מעורב".