תינוק בן 5 שבועות מת משעלת, אמו לא התחסנה במהלך ההיריון

התינוק בן חמשת השבועות מת מהמחלה מאחר שאימו, מאזור ירושלים, לא התחסנה במהלך ההיריון כך שלא ייצרה נוגדנים. משרד הבריאות הסביר כי שעלת מסוכנת במיוחד לילדים עד גיל חצי שנה, וכי על האם ההרה להתחסן על מנת להעביר לבנה את הנוגדנים

.מסדרון בית חולים, ארכיון
מסדרון בית חולים, ארכיון | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

תינוק בן חמישה שבועות מאזור ירושלים נפטר משעלת, כך הודיע היום (שלישי) משרד הבריאות. מהחקירה האפידמיולוגית עלה כי אמו של התינוק לא התחסנה בהיריון נגד המחלה.

משרד הבריאות הוסיף כי שעלת היא מחלה מסוכנת במיוחד לתינוקות עד גיל חצי שנה שעלולה לגרום לסיבוכים ולמוות, והמליץ על מתן חיסון לנשים בשליש השלישי להריון, שמאפשר לאישה ההרה לפתח נוגדנים לשעלת ברמה גבוהה ולהעבירם דרך השליה לעובר ברחמה, וכך להעניק לתינוק הנולד הגנה עד שהוא יוכל לקבל את החיסון בעצמו.

פרופ יוסף פרדו, מומחה לגינקולוגיה ומיילדות ורכז רפואת נשים מחוז דן פ"ת כללית: "שעלת מהווה סכנה משמעותית לתינוקות, במיוחד בחודשי החיים הראשונים. כגניקולוג, אני ממליץ בחום לכל אישה הרה להתחסן נגד שעלת בין השבועות 27-36 להריון. החיסון בהריון הוא בטוח ויעיל, ומעניק הגנה כפולה - לאם ולתינוק. הוא מייצר נוגדנים שעוברים דרך השליה לעובר, ומגנים עליו בחודשים הראשונים לחייו, עד שיוכל לקבל את החיסון בעצמו. זוהי דרך פשוטה ויעילה להגן על התינוק מפני מחלה מסוכנת זו".