פרופ' חזי לוי: "ההתפטרות של המתמחים היא קריאת תיגר"

מנהל ברזילי אמר כי כרופא לא ראוי לנקוט בעזיבת המחלקות. על קיצור הבידודים בבתי הספר אמר: "אפשר היה להמתין עוד שבוע". הפרויקטור פרופ' זרקא: "מבחינת הדרג המקצועי אין כאן משהו שחורג"

זמן צפייה: 05:03

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ומנהל בית החולים ברזילי באשקלון, פרופ' חזי לוי, התראיין הערב (שישי) לאלמוג בוקר במהדורת שישי, והתייחס להתפטרות אלפי המתמחים לרפואה השבוע. "ההתפטרות של המתמחים היא קריאת תיגר", אמר לוי, "לא נכון לנקוט בנטישת המחלקות, כרופא לא ראוי לעזוב ולנטוש חולים".

"אני חושב שנכון לפעול על מנת לקצר את התורנויות", הוסיף לוי, "אבל ההתפטרות הזו תטיל עומס על המתמחים שלא התפטרו, ועלולה להוריד בבטיחות ואיכות הטיפול".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהתפרצות הר געש ועד קפטן קירק בחלל: מסביב לעולם בשתי דקות

גנץ תוקף את המתדרכים נגדו: "מציע למי שחמוץ שינקה את הראש"

הוועדה אישרה את מינוי ראש השב"כ: "לא נמצא פגם בטוהר מידותיו"

לוי התייחס גם לשאלה האם הוא מוטרד מפיילוט הכיתה הירוקה שיוצא לדרך: "אני מוטרד חלקית, משום שאני חושב שזה נכון למנוע את הבידודים, לשם הדבר הזה נועד הפיילוט. אם נקפיד על בידוד הנשאים, ונבדוק יום יום את הילדים בכיתה זה יכול למנוע תחלואה".

"היה רצוי לחכות עוד מעט, כדי לראות מה ההשפעה של החגים שעברנו", הוסיף לוי, "אפשר היה להמתין עוד שבוע, מה עוד שזה מבצע לוגיסטי לא קטן, אבל אני חושב שאם נעשה את זה בשבוע הבא וננטר כל הזמן, ובאמת נבדוק את כל הילדים מדי יום בכיתה שמצאו בה ילדים נשאים, שווה להתחיל את זה".

על כך שההחלטה התקבלה בניגוד לעמדת בכירי משרד הבריאות אמר לוי: "אני חושב שבסופו של דבר תפקידם של מנכ"ל משרד הבריאות וראש שירותי בריאות הציבור לנתח את הדברים בצורה מקצועית ולהביא את הדברים לשולחן הממשלה, וזה בדיוק מה שהם עושים".

"אני לא בטוח שפחות מקשיבים למומחים", הוסיף לוי, "בסופו של דבר רה"מ והקבינט צריכים לקבל את ההחלטה. אפשר להתווכח וזה לגיטימי, אני הייתי שמח שישמעו היטב את דבר המומחים, אבל כולנו מכירים את העובדה שלממשלה יש ראיה רוחבית של עוד דברים, ושהיא צריכה לקבל את ההחלטה".

[brightcove_iframe video_id='programs-shishi-almog-boker-part-2110081915' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם פרויקטור הקורונה פרופ′ סלמן זרקא' poster='' kid='1_jber4q72' duration='371']

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, התראיין גם הוא לאלמוג בוקר במהדורת שישי, ואמר כי אין מחלוקת בין מומחי משרד הבריאות לשרי הממשלה: "עמדו של המנכ"ל פרופ' אש היא עמדה קובעת וזה מה שהתקבל, ומה שהוחלט אתמול זה שכיתות שיש בהן חולה בודד בתוך ישובים ירוקים יצטרפו לתוך הפיילוט, ואז מבחינת הדרג המקצועי אין כאן משהו שחורג ממשהו שאנחנו מאמינים בו ורוצים שיקרה".

על הטענה שעם הירידה בתחלואה אפשר ללכת צעד קדימה ולהקל יותר אמר זרקא: "הזיכרון שלנו קצר, שלושה חודשים אחורה חגגנו את הניצחון על הווירוס וחזרנו לשגרה, והפעם הגל הרביעי מלמד אותנו קצת צניעות. נלמד את הנתונים ונעשה את זה לאט לאט. אנחנו מוטרדים שגם אם תרד התחלואה אצלנו יבוא וריאנט חדש".

פרופ' זרקא התייחס גם לאישור הצפוי לחיסון ילדים בגילים 11-5: "בלי שה-FDA ידון ויקבל החלטה על החיסון, אנחנו לא נקיים את הדיון המקצועי שלנו, ובטח לא נקבל שום החלטה. אני מניח שלקראת נובמבר, אם ה-FDA יאשר, נקיים את הדיונים, נסתכל על נתוני התחלואה, ובהתאם נמליץ לציבור לחסן את הילדים".