מנכ"ל משרד הבריאות על העלייה בתחלואה: "נשקול הגבלות נוספות"

פרופ' חזי לוי הביע דאגה ממספר הנדבקים העולה, והודיע כי ייבחנו כמה אפשרויות למאבק בהתפשטות - בין היתר עוצר לילי וסגר בחנוכה. עוד הודיע: "נכפה בידוד על השבים ממדינות אדומות"

זמן צפייה: 02:14

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי התייחס היום (חמישי) למגמת העלייה בנתוני התחלואה, הביע דאגה ממספרי הנדבקים העולים והודיע: "נשקול הגבלות נוספות - בין היתר עוצר לילי וסגר בחנוכה". את הדברים אמר בתדרוך שערך לעיתונאים.

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי קבינט הקורונה יתכנס בשבוע הבא. זאת, לאחר שקיים התייעצות בנושא העלייה בתחלואה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות, פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש ובכירים נוספים.

"מספר המאומתים היום הוא גבוה ביחס לימים האחרונים, ולא רק בגלל העלייה במספר הבדיקות", פתח לוי את דבריו. "הנתונים ללא ספק מעידים על עלייה בתחלואה. היום אובחנו כ-1,500 מאומתים, בתחילת נובמבר - לפני פחות מחודש - היו בין 600-500 ביום".

מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי
מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי | צילום: חדשות 13

לדבריו, במערכת הבריאות מודאגים ממגמת העלייה הנצפית, ומתכננים לפעול בכמה מישורים כדי להיאבק בהתפשטות הנגיף. "יש תחלואה בקרב ישראלים השבים ממדינות אדומות, בעיקר מטורקיה. אנחנו מתכוונים לכפות בידוד על השבים ממדינות אדומות".

חרף העלייה המדאיגה בתחלואה, מנכ"ל המשרד ציין כי ככל הנראה פתיחת מערכת החינוך הצפויה ביום ראשון הקרוב - תיערך כמתוכנן. "כיתות ז'-ט' אמורות להיפתח ביום ראשון, אנחנו לא מתכוונים לעצור את זה אלא אם יהיו נתונים שמאוד יקשו על זה. אנו נוטים לפתוח את שנת הלימודים כפי שהקבינט החליט".

בדיקת קורונה
בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

אתמול פורסמו לראשונה בחדשות 13 נתוני משרד הבריאות, מהם עולה כי 560 ישראלים חזרו ארצה מחו"ל בחודש נובמבר לאחר שנדבקו שם בקורונה. מטורקיה שבו 165 נשאי הנגיף, מארצות הברית – 62, מיוון, שמוגדרת אדומה – 55, מרוסיה – 35 ומאיחוד האמירויות – תשעה.

בד בבד, במשרד הבריאות מזהים מגמה מטרידה שלפיה שבים מחו"ל אינם מקפידים על הנחיות הבידוד. המשנה למנכ"ל המשרד, פרופ' גרוטו, התייחס היום לנושא ואמר כי "אנחנו בהחלט הולכים לשנות כנראה קצת את המדיניות בהקשר הזה, לאפשר מצד אחד בידוד יותר מקוצר עם בדיקות, ומצד שני, מי שלא ירצה לעשות בדיקות יצטרך כנראה ללכת למלונית".