מקורבים למנכ"ל משרד הבריאות המיועד: "שופכים את דמו"

בסביבתו של פרופסור חזי לוי התייחסו לקשיים שצצו סביב מינויו, בעקבות דוח חמור שנכתב על תפקודו, וטענו כי נעשה לו עוול: "מסור כל כולו למערכת הבריאות, גם אם עשה טעויות - ניתן לתקן אותן"

זמן צפייה: 02:02

מקורבים לפרופסור חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות המיועד, התייחסו היום (חמישי) לקשיים שצצו סביב מינויו לתפקיד, וטענו כי נעשה לו עוול: "שופכים את דמו, מדובר באדם שמסור כל כולו למערכת הבריאות. גם אם עשה טעויות - ניתן לתקנן".

בשעה זו מכונסים חברי ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה, כדי להחליט אם לאשר את המינוי. ההחלטה תתקבל ככל הנראה עוד הערב.

בתוך כך, מנתוני התחלואה במערכת החינוך עולה הערב כי כ-13,700 תלמידים ועובדי הוראה מצויים בבידוד, 301 תלמידים ומורים נדבקו בקורונה ו-87 בתי ספר וגנים סגורים.

עוד בחדשות 13:

בשל דוח חמור נגדו: קשיים במינוי מנכ"ל משרד הבריאות המיועד

בכיר במשרד הבריאות מזהיר: ישראל על סף התפרצות של קורונה

מנכ''ל משרד הבריאות המיועד פרופ' חזי לוי
מנכ''ל משרד הבריאות המיועד פרופ' חזי לוי | צילום: דוברות בית חולים ברזילי

כאמור, מינויו של לוי עורר קשיים בשל דוח חמור שנכתב על תפקודו כמנהל בית החולים ברזילי באשקלון. הדבר מעכב את גיבוש המלצת נציבות שירות המדינה. נציבות שירות המדינה פנתה למשרד הבריאות כדי לקבל הסברים נוספים על הדוח, ממנו עולה כי לפי בדיקה שנערכה ב-2019, פרופ' לוי לא דיווח על היכרות מוקדמת עם בעלי חברות ותפקידים שמונו ללא מכרזים. נוסף על כך, לפי הדוח, בית החולים שעמד בראשו שילם לכאורה סכומי עתק לחברה פרטית לגיוס תרומות, כולל מפילנתרופים שדרשו במפורש שכל הכסף יגיע ישירות אל המוסד הרפואי, בלי גוזרי קופונים.

בנציבות שירות המדינה דורשים לקבל מידע על פעולות שלוי נקט לתיקון הממצאים אחרי שהתגלו, ועל השאלה אם הושבו כספים מאותן חברות פרטיות. רק לאחר שהמידע יתקבל, תגבש ועדת המינויים את החלטתה בשאלה אם להמליץ עליו בפני הממשלה כמנכ"ל הבא של משרד הבריאות.

מנכ''ל משרד הבריאות המיועד פרופ' חזי לוי
מנכ''ל משרד הבריאות המיועד פרופ' חזי לוי | צילום: דוברות בית חולים ברזילי

ועדת המינויים תשמע בימים הקרובים את הגרסה של פרופ' לוי, שההליכים נגדו נסגרו סופית רק בשבוע שעבר, יומיים לפני שהודיע אדלשטיין על החלטתו למנותו לתפקיד הבכיר - ורק אחר כך תקבל את ההחלטה.

כזכור, לפני כשבוע שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע כי מינה את פרופ' לוי למנכ"ל משרדו. זאת, לאחר שהמנכ"ל הקודם, משה בר סימן טוב, פרש מתפקידו לאחר התפטרות השר לשעבר, יעקב ליצמן. אדלשטיין ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו להביא את המינוי לאישור הממשלה.