"אנחנו פה עבורכם - נעשה מה שצריך": האחות מרמב"ם שנלחמת בנגיף

רויטל פוליצ'ק, שעובדת במחלקת הקורונה בבית החולים שבחיפה, מספרת על השגרה החדשה ועל העבודה המלחיצה. "המחשבה האחרונה לפני שאני נרדמת היא מתי זה ייגמר" • גיבורים עם מסכות, חלק ב'

זמן צפייה: 02:01

רויטל פוליצ'ק, בת 36 ואימא לשני ילדים קטנים, היא אחות טיפול נמרץ במחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם. "אני מודה שאני קצת חששתי", סיפרה על הרגע שבו גויסה למשימה. "המחלה לא הייתה ברורה לי, אופן ההעברה, חומרת המצב. כן הבנתי, לפי הדיווחים בחדשות, שזה משהו מאוד קטלני".

על העבודה במחלקת קורונה היא סיפרה: "בהתחלה זה מלחיץ. את נכנסת במיגון שאת לא רגילה לעבוד איתו, אתה לא יכול לרוץ כמו שאתה רץ במשמרת רגילה להביא דברים. אחרי כמה דקות כבר אתה לא תוכל לנשום. אתה צריך להיות מאוד מאורגן, לדעת בדיוק למה אתה נכנס כי בעצם אתה לבד בחדר עם החולה המונשם וכדי שאיש צוות נוסף יבוא ויעזור לך, הוא צריך גם להתמגן ולהיחשף".

עוד בחדשות 13:

מוכרחים להמשיך לבשל: השפים והאופים נערכים לפסח לא שגרתי

"החיים עברו לזום": ישראלים שחיים בלונדון על השגרה בצל ההסגר

"הביקוש מטורף": מפעל המצות המשפחתי שגם כעת עובד מסביב לשעון

אחות, אחות ברמב''ם, רויטל פוליצ'ק
רויטל פוליצ'ק, אחות ברמב''ם

"לפני שבוע, שהה בחדר הטיפול הנמרץ חולה שנכנס למצוקה נשימתית", סיפרה על רגע שריגש אותה בעבודה. "באותה מחלקה שהה אח שלו שגם אובחן. אח שלו ביקש להיכנס, להגיד כמה מילים לפני שננשים את אח שלו. זה היה רגע מאוד דרמטי. בדרך כלל הכול מאוד אקוטי, מאוד מהיר. צריך להנשים, מנשימים וממשיכים. זה היה מאוד קצר ומאוד מרגש".

"המחשבה האחרונה שאני חושבת עליה רגע לפני שאני קורסת ונרדמת היא מתי זה ייגמר", סיפרה. "כי אם תרחיש האימים שמדברים עליו הולך להיות, אז זה מפחיד אותי. האמת, זה מפחיד אותי. אנחנו פה בשבילכם, נעבוד, נעשה כל מה שצריך. אתם, תישארו בבית".