איך מתמודדות נשים בהיריון עם התפתחות החיים החדשים בצל הנגיף?

תשעת החודשים שבד״כ מלווים בבדיקות רבות מחוץ לבית - הפכו לשהות ביתית ממושכת. את ההתרגשות לקראת הלידה החליפה החרדה, שממילא אופיינית לתקופה זו, אך הפעם בעוצמה רבה יותר. ״מרגישה פחד״

זמן צפייה: 03:45

תקופת ההיריון מאופיינת, באופן טבעי, בלחץ וחרדה לקראת הלא נודע. תחת משבר הקורונה, תחושות אלה גוברות ובאות לידי ביטוי לתבהלה שהופכת את הלחץ - לקשה שבעתיים להתמודדות. "כן. זו פרנויה. אני די בפניקה", סיפרה הילה לוי, שנמצאת בשבוע ה-22 להיריונה.

"אני מאוד דואגת שהבית תמיד יהיה מאוורר. כל הזמן משתדלת להעביר ולנקות ולסדר", אמרה הילה והוסיפה "אני לא נפגשת עם אנשים, אני משתדלת לא להוציא את הילד שלי החוצה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אין יותר מועדונים: חיי הלילה ב״עיר ללא הפסקה״ – עצרו מלכת

התפרצויות קורונה בשני בתי אבות בי-ם: לפחות 4 עובדים נדבקו

יעל גרמן התפטרה מהכנסת עקב מצבה הרפואי; עידן רול יכהן במקומה

ספיר בן שלל, אישה בהיריון בצל הקורונה
ספיר בן שלל, אישה בהיריון בצל הקורונה | צילום: חדשות 13

היריונית נוספת היא ספיר בן שלל, שסיפרה כי "אני מעדיפה להתרחק מקופות החולים ובתי החולים, ומרגישה בעיקר פחד. אני הולכת לבדיקות רק כשבאמת אני חייבת לעשות אותן ומנסה להימנע מביקורים מיותרים".

אפשרות החשיפה לקורונה מבהילה מאוד, במיוחד כשמתפתחים חיים חדשים בבטן האימא לעתיד. עד כמה שזה נשמע מפחיד, גם נשים בהיריון שנדבקו בקורונה, כך על פי המחקרים, אינן בסיכון גבוה יותר. פרופסור אייל סיוון, מנהל אגף נשים ויולדות בביה״ח שיבא תל השומר, העיד כי ״עד כמה שאנחנו יודעים היום, נשים בהיריון לא נמצאות בסכנה מוגברת להדבקה לעומת נשים לא בהיריון. הווירוס הזה קרוב לוודאי לא גורם לא למומים והוא לא גורם לסכנה לעובר״.

חיותה גורן, דולה ותומכת לידה, סיפרה כי ״יש קצת בלבול - אין ממש הוראות ספציפיות כרגע ממשרד הבריאות לגבי נשים בהיריון. אלה שלא אמורות ללדת ממש בשבוע הקרוב - מה יהיו ההוראות עד מועד הלידה המתוכנן שלהן?״. גם ספיר וגם הילה מוצאות נחמה בעבודה בינתיים, ומקוות שעד הלידה זה יעבור.