פרשת הביציות הנגועות: צו סגירה למרפאת השותף של החשוד המרכזי

בעקבות עדויות נוספות שהגיעו למשרד הבריאות נעשתה ביקורת פתע במרפאה השוכנת בביה"ח אסותא ברמת החייל, ונמצאו ממצאים המצביעים על "פגיעה ברורה ומיידית בבריאות הציבור", שהובילו להוצאת צו סגירה שיחול באופן מיידי

Whatsapp Image 2023 05 22 At 1
בית החולים אסותא רמת החייל | צילום: חדשות 13

בעקבות ממצאים חדשים ועדויות נוספות שהגיעו למשרד הבריאות נעשתה ביקורת פתע במרפאת ל.ב. הפריה חוץ גופית, בבעלותו של שותפו של פרופ' דוד וידר, החשוד המרכזי בפרשת הביציות הנגועות שיובאו מגאורגיה, והיום (ראשון) הוצא צו סגירה למרפאה.

ממשרד הבריאות נמסר כי בביקורת שנערכה במרפאה, השוכנת בבית החולים אסותא ברמת החייל, נמצאו ממצאים חמורים המצביעים על פגיעה ברורה ומיידית בבריאות הציבור, שהובילו להוצאת צו על ידי רופאת מחוז תל אביב של משרד הבריאות, ואשר יחול באופן מיידי לסגירת המרפאה.

בדיו"ח שהגישה ד"ר רבקה שפר, רופאת המחוז, נכתב: "הדו"ח הנ"ל מצביע על כך שהמרפאה מבצעת פעולות רפואיות פולשניות בתחום הפריה חוץ גופית ובתחום הטיפול בגמטות ובביציות מופרות, שמותר לבצען במחלקה מוכרת בלבד, במעבדה רפואית בעלת רישיון מתאים בלבד או בבנק זרע מורשה, לפי העניין, ללא אישור או הכרה מתאימים, ובניגוד לתקנות בריאות העם ולנהלי משרד הבריאות, כאשר התנהלות זו היא בבחינת סכנה מיידית וחמורה למטופלות/ים במרפאה".

עוד נמסר: "משרד הבריאות ממשיך לבחון את הצעדים הנדרשים הנוספים בעניין, לרבות בחינת מעורבות של גורמים נוספים, תחת מגבלות החקירה הפלילית, וימשיך לפעול על מנת למנוע פגיעה בבריאות הציבור ובכלל זה ציבור המטופלות במרפאה".

פרופ' דוד וידר, החשוד המרכזי בפרשת הביציות הנגועות, בבית המשפט
פרופ' דוד וידר, החשוד המרכזי בפרשת הביציות הנגועות, בבית המשפט | צילום: חדשות 13

תחילתה של הפרשה לפני כשלושה שבועות, אז הודיעה המשטרה כי עצרה שני חשודים שייבאו לכאורה בחודשים האחרונים ביציות מופרות מגאורגיה הנושאות מחלה גנטית קשה (המופיליה B), לשם הפריות חוץ-גופיות בנשים בארץ. על-פי החשד, הביציות נשאבו מנשים הנושאות את מחלת ההמופיליה בגאורגיה והוחזרו למספר נשים בארץ - שמהן גבה צוות החקירה עדויות - לאחר שנפגעו מהטיפול וההחזרה של העוברים.