משרד הבריאות לבג"ץ: "2-3 רופאים מהדסה יוכלו לעבור לשערי צדק"

לאחר שסירב לפתוח מחלקה המטו-אונקולוגית מקבילה בבית החולים שערי צדק בירושלים, במשרד הבריאות מתפשרים ומתירים לחלק מהרופאים המתפטרים מהדסה לעבור לשערי צדק, שם יעניקו לילדים טיפול במסגרת שירותי המרפאה. במקביל, במשרד הבריאות הבהירו את נכונותם לאפשר ליתר הרופאים להיקלט בבתי חולים מקבילים

המשבר בהדסה בדרך לסיום?
המשבר בהדסה בדרך לסיום? | צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

משרד הבריאות הודיע הערב (חמישי) לבג"ץ כי הוא מקבל את הצעת בית המשפט לכך ששניים או שלושה רופאים מבית החולים הדסה בירושלים יעבדו במרפאת הילדים בבית החולים שערי צדק בעיר עד סוף 2017. ההודעה הדרמטית של משרד הבריאות מגיעה יממה לאחר קריסת הליך הגישור שנועד לפתור את המשבר במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה. דיון על תשובתה של המדינה יתקיים ביום ראשון הקרוב, ובסופה ייתכן שבג"ץ יפרסם החלטה בעניין המשבר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בתגובה לצו על תנאי שהוציאו שופטי בג"ץ, ציינו במשרד הבריאות כי אותם רופאים שיעברו לשערי צדק יעניקו שירותי מרפאה לילדים שטופלו בהדסה בלבד, וזאת בהמשך להחלטת בג"ץ לדחות את הבקשה לפתיחת מחלקה מקבילה בשערי צדק. החלטה זו של משרד הבריאות ניתנה במטרה להביע לסיום המשבר הקשה לטובת הילדים, על אף עמדה הראשונית כי על הרופאים לחזור להדסה.

עוד ציינו במשרד כי לצד קליטת הרופאים בשערי צדק, הם מדגישים את נכונותם להסדיר את הקליטה של יתר הרופאים המתפטרים במחלקות המטו-אונקולוגיות מקבילות במרכזים רפואיים נוספים, לרבות במחלקות בהן מאושפזים כיום הילדים שהיו מטופלים בעבר במחלקה בהדסה.