מנכ"ל בית החולים הדסה: "אציל ילדים בכל מצב"

מנכ"ל הדסה הודף את האשמות רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים וטוען כי יעשה הכול כדי לטפל בהם, על אף מצוקת המקום במחלקה

זאב רוטשטיין, בית חולים הדסה עין כרם ירושלים

מנכ"ל בית החולים הדסה זאב רוטשטיין מותח ביקורת על החלטת הסגל הרפואי במחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים להתפטר מעבודתם בבית החולים. "האחריות להתרחשות היא עליי, אדאג שהילדים המאושפזים יקבלו טיפול רפואי גם לאחר עזיבת הרופאים ונציל חיים", אמר פרופ' רוטשטיין בריאיון במהדורה המרכזית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

פרופ' רוטשטיין הדף את טענות הרופאים לפיהן מהלכיו הורסים את בית החולים. "אני מספק זמן בהדסה כדי להבין מה קורה. אני לא מסתיר את המשבר ועושה 100% כדי לפתור אותו", אמר.

הסיבה המרכזית להתפטרות הרופאים היתה ההחלטה לטפל בילדים חולי סרטן גם במחלקות האשפוז למבוגרים. פרופ' רוטשטיין הסביר כי הסיבה לכך היא חוסר היכולת לטפל בכמות הילדים החולים. "אני אציל ילדים בכל מצב", הבהיר. "כשיש יותר ילדים ממיטות אני לא יכול לעצום עיניים".

בית החולים הדסה עין כרם (ארכיון)
בית החולים הדסה עין כרם (ארכיון) | צילום: אבי חיון

"אני אתעקש על כך שכל ילד שצריך טיפול יקבל אותו, ולא אסכים שרופא יסרב לטפל בילדים לא במחלקה שלו", הוסיף. "אנחנו חושבים שצריך להיות בהדסה ביה"ח לילדים, אבל עד שזה יהיה - עדיף לטפל בילד במחלקת המבוגרים שיש בה את כל התנאים להשתלה עם רופאי הילדים. כל השוני הוא רק בבניינים".

"אני לא מוכן שילד ימות כי הוא לא קיבל טיפול", ציין והדגיש. "ההורים דווקא צריכים להיות בצד שלי. נעניתי לכל הדרישות של הרופאים שהן מוצדקות ואני מציע להם לעשות חושבים לפני שהם מפסיקים לטפל בילדים".

"המומים מסילוף העובדות"

זמן קצר לאחר שידור הריאיון, הורי הילדים המטופלים במחלקה בהדסה תקפו בחריפות את פרופ' רוטשטיין על דבריו. "אנו המומים מסילוף המציאות ומהרמיזות המרושעות כלפי צוות המחלקה", אמרו.

"מעולם לא נדחה ילד לטיפול במחלקה אונקולוגית ילדים", ציינו. "ההיפך הוא הנכון. תמיד קיבלנו שם טיפול מקצעי ואנושי ברמת מקצועיות בין הגבוהות בעולם.כיום יש ארבע מיטות השתלה יתומות במחלקת ילדים בעוד שבמבוגרים נלחמים מבוגירים וילדים על עשר מיטות בלבד".