עודכן מתווה התו הירוק: יחול רק באירועים גדולים בסיכון גבוה

השרים ומומחי משרד הבריאות החליטו על שינוי במתווה התו, כך שמעתה הוא לא יחול על מסעדות וחדרי כושר, וכן עדכנו את תוקפו כך שמעתה יוכלו להחזיק בו גם מחוסנים בשתי מנות אשר לא חלפו ארבעה חודשים ממועד החיסון השני, ומחלימים אשר לא חלפו ארבעה חודשים ממועד החלמתם

זמן צפייה: 02:12

בישיבת קבינט הקורונה שנערכה היום (שלישי) הוחלט על עדכון מתווה התו הירוק, כך שמעתה הוא יחול רק באירועים בסיכון גבוה, למשל מסיבות ואירועים. תוקף התו יעודכן כך שיוכלו להחזיק בו גם מחוסנים בשתי מנות אשר לא חלפו ארבעה חודשים ממועד החיסון השני, וכן מחלימים אשר לא חלפו ארבעה חודשים ממועד החלמתם.

בנוסף הוארכו עד ל-7 במרץ התקנות הקיימות בנתב"ג, ובכללן חובת הבדיקה לפני הטיסה בכניסה לישראל וחובת הבדיקה עם הנחיתה בנתב"ג, אך החל מיום שלישי הבא תבוטל חובת ביצוע בדיקה לפני טיסה יוצאת למי שאינו מחוסן או מחלים, הן לגבי נוסעים והן לגבי אנשי צוות.

בנוסף הוחלט לאפשר לנוסע שחווה תסמיני קורונה ב-14 הימים שלפני הטיסה לישראל לעלות לטיסה, במידה שקביל תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מוסדית לאחר תחילת התסמינים, וכן הוחלט כי כניסה למוסדות מגן אבות ובתי קשיש בקהילה תחייב ביצוע בדיקת אנטיגן.

עוד הוחלט בקבינט על סיוע בקיום אירועים מוגנים, כך שמוסד שיחליט להקים עמדת בדיקות כתנאי כניסה יקבל סבסוד חלקי מהמדינה. ההחלטות ייכנסו לתוקף בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

Israeli Cabinet Meeting
רה''מ בנט בקבינט הקורונה | צילום: רויטרס

במהלך הדיון אמר בנט כי יש לבחור אחת מבין שלוש אפשרויות בנוגע לתו הירוק - להאריך אותו לתקופה קצרה, לצמצם אותו, או לבטל אותו לחלוטין. בנט הוסיף כי ישראל נמצאת כמה ימים אחרי שיאו של הגל החמישי, אך שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר שהמצב בבתי החולים קשה, וכן שלהערכתו נותרו עוד שלושה שבועות לגל הנוכחי. פרופ' ינון אשכנזי אמר במהלך הדיון כי ישראל בדרך לחיסון עדר, וכן שהחיסון הרביעי סייע בצמצום התחלואה.

"אנחנו כרגע בעיצומה של המערכה", אמר בנט בפתח הדיון, "צפויים לנו עוד שבוע וחצי-שבועיים קשים לפנינו, ולכן, כמו שאמרתי - אני לא רוצה לראות אווירת "סוף קורס", לא בקרב הציבור ולא כאן בחדרי קבלת ההחלטות. עכשיו זה הזמן שלנו להדק את השמירה על הפגיעים ביותר, על המבוגרים, כדי לצלוח את הגל הזה".

"הדרך שלנו בממשלה היא דרך רציונאלית, מאוזנת ומבוססת עובדות ונתונים", הוסיף רה"מ, "אנחנו לא כאלה שאומרים שצריך לרוץ לסגרים כי הקורונה היא סוף העולם, ולא מתבהלים. מצד שני, אנחנו גם לא טוענים שקורונה זו רק שפעת, כי זה פשוט לא נכון. הקורונה היא מחלה שיכולה לפגוע בצורה קשה, וגם להביא למוות. אנחנו בוחרים בדרך המתונה, הנכונה והמאוזנת".

לסיום אמר בנט: "אנחנו נלחמים כל הזמן לשמור על הכלכלה פתוחה, על המשק פתוח ועל הכל מתפקד. אנחנו ערים לקשיים ולשיח הציבורי, ואנחנו קשובים גם למגזר העסקי. לכן, אני רוצה לומר באופן ברור: הממשלה תסייע לעסקים שנפגעו בצורה קשה בגל הזה. הפרטים עוד נידונים ויסוכמו, אבל זו ההחלטה המשותפת של כולנו. אנחנו לא נשאיר אף אחד מאחור".

ראש הממשלה נפתלי בנט
ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום: רויטרס

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי יותר מ-67 אלף איש אומתו אתמול לקורונה, וכמעט מאה אלף איש שוהים בבידוד, מתוכם כמעט 4,000 אנשי צוות רפואי. 1,084 חולים נמצאים במצב קשה, מתוכם 306 במצב קריטי ו-247 מונשמים.