הגבלת הטיסות וביטול מדידת החום: הממשלה אישרה את תקנות התעופה

ועדת השרים אישרה את ביטול המנגנון לאישור טיסות חריגות, כמו כן את מגבלת 3,000 הנוסעים ביום ואת ההגבלה על טיסת מטען שיוצאת מישראל עם נוסעים. תוקף התקנות: החל מחצות ועד ה28 במארס

נתב"ג
נוסעים בנתב"ג | צילום: רויטרס

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה הערב (שבת) במשאל טלפוני את תיקון תקנות התעופה בעקבות פסיקת בג"ץ, לפיהן תבוטל מגבלת 3,000 הנוסעים ביום, היקף הטיסות היומי יוגבל לקיבולת האפקטיבית של נתב"ג, יבוטל המנגנון לאישור טיסות חריגות, תבוטל ההגבלה על טיסה שמגיעה לישראל כטיסת מטען ויוצאת מישראל עם נוסעים וכן תבוטל חובת מדידת החום לנוסעים בכניסה לטרמינל וטרם עליה למטוס. זאת ועוד, מחר ייפתח מעבר טאבה לסיני. 

כזכור, בשבוע שעבר בג"ץ קבע כי הגבלת הנוסעים בנתב"ג תבוטל, והדגיש בהכרעתו כי ועדת החריגים עבור מי שאינם מחוסנים או מחלימים אינה חוקתית.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו, בנט, לפיד או סער: מי יהיה ראש הממשלה הבא?

סער נגד בנט: "נראה שהוא מוכן להשלים לנתניהו 61"

גנץ: "לפיד הלך על הראש שלי כדי להיות המועמד המוביל בגוש"

נוסעת בנמל התעופה בן גוריון, הריק מאנשים בשל מגפת הקורונה | צילום: רויטרס

כמו כן, בשבוע שעבר הכנסת אישרה את החוק הדורש מכל הנכנסים ארצה לענוד צמיד אלקטרוני, שמטרתו להבטיח את קיום הבידוד הביתי. כעת, כל מי שיגיע לישראל ממדינות מסויימות ויידרש לבידוד ביתי, יעבור בדיקת קורונה זמן קצר לאחר הנחיתה, יקבל את הצמיד - ויישלח לביתו. מי שלא ייתן את הסכמתו לפיקוח באמצעות הצמיד או אפליקציית מעקב ייעודית לנייד, יועבר למלונית.

לפי החוק, שעבר בקיראה שנייה ושלישית בתמיכתם של ארבעה חברי כנסת אל מול מתנגדת אחת, לוועדת החריגים יש סמכות להעניק פטורים מענידת הצמיד מטעמים בריאותיים או הומניטריים, למשל. קטינים מתחת לגיל 14, או מי שמונה לו אפוטרופוס, יוכלו לקיים את הבידוד בביתם בלי אמצעי מעקב טכנולוגי.